Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




ISU YURAN SEKOLAH!!

Hari ni aku nak bawak topik Yuran sekolah yang dulu dikatakan akan dimansuhkan namun sampai sekarang hampeh!!Setakat ni aku dah pergi beberapa program yang menyalurkan bantuan kepada Rakyat kurang berkemampuan,sempena nak bukak sekolah ni.

Pertama mak bapak bila nak bukak sekolah kena fikir YURAN,BUKU,BAJU dan lain-lain..Tapi yang paling difikirkan pasal YURAN..Kalau anak ada 3 kira la berapa Yurannya???
Baru-baru ni Kerajaan umumkan penangguhan Yuran sekolah sehingga bulan 6,bagi aku ni tak masuk akal.Aku ingat terus tak payah bayar tapi hanya ditangguhkan duit Kerajaan masih nak jugak,yelah nak menampung projek-projek depa kot.

Kalau Betul Kerajaan UMNO sayang dan prihatin kepada Rakyat rasanya dia akan mansuhkan tapi amat malang bila Kerajaan yang ada AMAT SAYANGKAN DUIT dari RAKYAT!!!!

So Rakyat di K.Terengganu jangan la termakan dengan propaganda Kesian UMNO kepada Rakyat ni.Lepas depa dapat apa yang depa nak Rakyat hanya jadi bahan ujikaji...kalau lulus maknanya sokong depa la,BAHAGIA la...akan tetapi kalau sebaliknya,maka DERITA la Rakyat jawabnya...

0 comments: