Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Sekolah mengandung : Bendung bukan Ramaikan lagi yang Mengandung..


Baru-baru ni heboh isu sekolah mengandung tajaan umno yang dah pun dibukak di melaka dalam satu lagi rancangan ali rustam kononya prihatin isu remaja.Maka bermulalah sekolah itu walaupun mendapat tentangan dari ramai pihak.Selepas jer kenyataan itu dibuat oleh ali rustam terdengar pulak satu kenyataan media yang aku rasakan sungguh menghina generasi muda terutamanya wanita muda Malaysia.Ketua Puteri UMNO Malaysia kata dalam respon untuk isu itu ialah dia kata " sekiranya perkahwinan dikalangan generasi muda yang akhirnya akan membuatkan kadar penceraiaan meningkat,lebih baik dibiarkan sahaja mereka meneruskan pengzinaan"itu ayat yang keluar dari pimpinan muda tertinggi umno dan korang bayangkan apa perasaan aku ketika itu.

Aku bidas kenyataan beliau dalam beberapa surat khabar dan laman web sebab aku rasakan ia satu penghinaan kerana bagi aku ia tak sepatutnya dilafazkan.Pertama aku nak jelaskan kenapa aku bidas pembukaan sekolah tersebut kerana bagi aku korang tanya kan pada kerajaan berapa banyak rumah-rumah penyanyang dan titian kasih yang dibuka untuk menangani isu ini tapi apa yang berlaku semuanya sepi duit peruntukan setiap tahun habis entah kemana.Yang aku persoalkan lagi ialah dimana fungsi jabatan agama islam yang sepatutnya ditugaskan untuk membendung dan mencegah ia dari berlaku bukannya terima beban selepas ia berlaku namun apa jawapan jabatan agama islam itu bukan tugas mereka,so apa korang harap lagi dengan kerajaan yang ada.

Lepas tu aku tawarkan diri untuk duduk berbincang bersama puteri umno untuk isu ini tapi sampai sekarang diaorang tak berani sebab mereka hanya bagi kenyataan jalan penyelesaian dan juga makanisma pencegahan takde langsung.Dan kerana itu sehingga sekarang sya tetap bidas mereka yang lepas tangan dan ambil remeh isu ini.

"Sebab itu aku tekankan yang paling penting sekarang ialah BENDUNG dan bukan ramaikan lagi yang MENGANDUNG"

0 comments: