Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Jangan Turun Berdemo kata En P*L*S..ADA aku KESAH..!

Awal-awal pagi tadi dah terima panggilan dari seorang individu yang tidak mahu dikenali dan menggunakan talian persendirian.Selepas bertanyakan mahu bercakap dengan sya maka beliau memulakan percakapan dengan menyatakan bahawa masih ingatkah saya dengan kejadian sebelum ini?( apa yang berlaku biarkan Rahsia ).Saya kata kalau yang itu saya masih ingat jadi mengapa? Dengan secara jujur dan spontan di berkata bahawa mereka ( siapa sya tak tahu) mendesak agar sya tidak terlalu lantang dan jangan mebangkitkan semangat golongan muda untuk menentang Kerajaan.Sya terus terdiam dan sedikit terkejut,hmm berat tuduhan ni Encik..Tapi takpe saya bertanggungjawab dengan apa yang saya buat.So sekarang saya faham maksudnya Encik tak mahu saya terlalu lantang dalam politik la yer..? emm saya rasa Cik Aisyah lebih faham.

Perbualan ini sebenarnya panjang dan ada beberapa perkara yang tak boleh dijelaskan namun tidak mengapa,sebelum mengakhiri perbualan En cik P*L*S ni pun dengan nada keras bagitahu Cik Aisyah tak perlu turun untuk berdemo 15 March ni dan beritahu yang lain untuk tidak mengingkari arahan Polis.Dengan nada tegas juga sya katakan kamu boleh buat apa sahaja untuk menyekat saya dan yang lain namun jika Allah swt izinkan tiada siapa yang mampu menghalang.Kalau takut dengan Risiko jangan bicara soal perjuangan.

Sebelum sya letak phone sya katakan jumpa Isnin ni di parlimen.Untuk En P*L*S yang berkenaan sudah-sudah la,mungkin anda silap memilih mangsa kerana saya bukan katak ataupun apa tapi sya adalah pejuang dan ALLAH, prinsip dan kebenaran itu lebih mustahak dari takutkan kamu..!!

4 comments:

ummu asiah berkata...

cayala sya..lawan tetap lawan..lagi kena ajak ramai turun ni..kita penuh kan segenap jalan menuju ke parlimen...untuk kita dan generasi kita yg akan datang.,..agar mereka tidak menyumpah kita kerana membiarkan pemerintah melaksanakan GST..masa kita mungkin 4% tapi kalau dah dasar pemerintah yang mengkedarah duit rakyat tak mustahil ianya akan terus naik...

JOM BANTAH..JOM mai KL!!!

sya berkata...

setuju sya bersama srikandi insyaallah akan turun beramai-ramai nanti kerana ini hak kita jadi lawan tetap lawan..jumpa disana nanti!!

MC_Shaharul berkata...

respek tol sy ngn sya..walaupn awk nie seorg pmpn tp berani berjuang dlm kebenaran,x mcm pmpn muda lain tau enjoy jer..negara nk lingkup lantaklaaa janji diaorg happy ngan kehidupan sndiri,kdg2 yg berfikiran mcmtue rata2 yg berpendidikan tinggi malah ada yg berpendidikan agama,syg smpai x blh membezakn yg hak n batil,syabas sya truskn perjuangan sama2 kita lawan dan tetap lawan!!!!

sya berkata...

terima kasih shaharul..kita akan bantu dan bangkit buat perubahan agar semua akan menjadi faham erti sebenarnya..jumpa di parlimen yer..