Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Perubahan yang perlu dilakukan..


Pada ahad lalu aku memulakan langkah pertama mengatu bicara untuk semua rakyat dalam pentas ceramah di Dewan Millineum Kepala Batas.Dalam aku mengisar akal bagi mendapatkan bahan untuk disampaikan aku terhenti pada satu titik persoalan mengapa ramai generasi muda takut dan khuatir dalam bangkit membawa kebenaran dan keadilan.Mengapa mereka lebih rela berhadapan dengan masa depan yang suram dan kelam dan seolah-olah mereka seperti merelakannya sahaja tanpa berfikir panjang.

Aku ditanya mungkinkah aku mampu mengubah sesuatu keburukan kepada kebaikan dan bagaimana aku ingin mengubahnya??Jawapan aku mudah merubah sesuatu itu sememangnya agak sukar apatah lagi kita bermain dengan hati dan akal manusia namun apakah ia sukar dan perlukah kita berputus asa dalam menjadi perubah.Kita tak perlu membuang yang lama namun kita mungkin boleh merubah yang lama dan kita tak perlu merubah keseluruhannya namun cukup bagi kita menyampai dan sejauh mana dan sebanyak mana yang berubah itu adalah kuasa allah swt,kerana kita adalah penyampai kebenaran oleh itu berani untuk merubah namun sama ada perubahan itu berlaku atau tidak biar Allah swt yang menjadi penentu.

Kerana itu juga aku cukup yakin bahawa perubahan itu akan berlaku biar aku dikatakan bodoh kerana menggunakan jalan yang sama walaupun aku sedia tahu bahawa jalan itu tidak akan berjaya namun bagi aku setiap diri yang melalui jalan itu adalah mempunyai cara yang berbeza dan perubahan itu meliputi setiap pelusuk yang ada mungkin dengan jalan yang sama ia akan membantu memantapkan dan tiada salah sesuatu itu dicuba buat kali kedua dengan menggunakan cara yang sama kerana setiap percubaan membawa hasil yang berbeza dan ilmu yang bermanfaat.Insyaallah

Buat semua tepuk hati tanya iman..insyaallah selagi prinsip dan nawaitu kita untuk kebenaran dan dikukuhkan dengan ilmu aku yakin ia akan menjadi baik dan akhirnya perubahan walaupun seinci ia tetap akan dinamakan perubahan.

0 comments: