Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Panggilan bukan untuk pujuk Jamal&Osman..!!!!


(Dipetik dari blog Setiausaha PAS Negeri : http://misabah.blogspot.com/)

Hj Nizar memang cuba menghubungi Jamaluddin dan Osman tengah malam hari tu, tetapi tidak dijawab oleh mereka. Hj Nizar cuba mengubungi bukan nak pelawa mereka berdua menyertai semula PR.

Di Ipoh, minggu lepas heboh kononnya dua orang ini menghilangkan diri sehingga tidak dapat dihubungi oleh UMNO. Dari sumber-sumber UMNO, mereka tidak dapat dihubungi dan tidak dapat dikesan di mana mereka berada. Ada maklumat mengatakan, mereka sengaja berbuat demikian kerana marah terhadap UMNO yang tidak tunaikan janji untuk jawatan EXCO dan sejumlah wang yang ditawarkan kepada mereka.

Hj Nizar sebagai sifatnya seorang pemimpin ingin mengetahui kedudukan yang sebenar di mana mereka ketika itu, hidup atau mati, bukan tawaran untuk kembali kepada PR. Hj Nizar ada peluang menawarkan mereka kembali kepangkuan PR sewaktu terserempak dengan Osman suatu ketika dulu, tetapi Hj Nizar tidak berbuat demikian.

Kita berpandangan kalau sekalipun mereka ingin kembali kepada PR, sebaiknya mereka letak jawatan sebagai ADUN dan menyerahkan mandat kepada rakyat untuk memilih semula wakil rakyat yang baru, dan mereka boleh menjadi ahli biasa PKR atau kekal bebas. Orang macam ini tidak sepatutnya mendapat tempat dalam parti di atas pengkhianatan yang mereka lakukan. Seeloknya kalau mereka benar insaf di atas kesilapan mereka, minta maaf pada rakyat Perak dan letak jawatan sebagai ADUN.

Ada maklumat dari Tg. Malim yang Jamaluddin kononnya menjaja ditawarkan oleh PR 10 juta kalau mereka menyertai semula PR. Sebenarnya PR sudah tidak teringin untuk mempelawa mereka, sekalipun mereka pula yang menawarkan 10 juta kepada PR kalau PR menerima semula dua orang ini, saya percaya PR sebagai parti yang bermaruah tidak akan menerima tawaran yang jijik itu, sebaliknya mereka letak jawatan, jadi orang biasa sahaja, jutaan duit yang mereka dapat dulu gunakanlah dengan baik, pergi umrah banyak kali dan bantu orang miskin sebagai pernyataan insaf dan taubat, semuga rezeki yang mereka dapat boleh menjadi halal dengan cara yang sedemikian.


Sya :

Kepada semua yang kononnya cuba nak politikan isu ni harap faham sikit yer,Ds Nizar Call Katak tu bukan nak pujuk suruh RUJUK tapi nak tanya khabar..Itulah sikap seorang Pemimpin Islam yang Allah swt ajar bukan macam yang lain!!

Macam kata si JAMAL dalam Sinar hari ni ` orang UMNO tak KISAH yang Pemimpin PR sibuk ni buat apa..'...Adoiyai Jamal oi..hang ingat UBN tu pandang ke kat hang tu,itu la adat resam di dunia ini bila buat BAIK difitnah tapi kalau JAHAT tu memang gred 1 punya PUJIAN...!!!

Lepas ni jangan lagi ler Pemimpin PR yang duk HIRAU pasal depa ni sebabnya depa ni semua tak boleh pakai kepala otak dah teruk sampaikan baik dan jahat niat seseorang tu pun tak reti nak nilai...Kalau ada kata yang depa ni HILANG ker apa ker,toksah harap lagi Pemimpin PR ni nak Risau pasal hangpa sebab hangpa ni BODOH TAK BOLEH DIAJAR!!!!!


3 comments:

Baginda Reformasi berkata...

mereka dibuang oleh BN... sebab tu cam nak kenen2 balik kt PR... piraaah!

sya berkata...

itu la pasal kalau tak diaorang tak main isu ni...konon suci la tu..!!!pirah..

GOMO berkata...

APA???
APA ADIK SYA???
Hj Nizar sebagai sifatnya seorang pemimpin ingin mengetahui kedudukan yang sebenar di mana mereka ketika itu, hidup atau mati,

KAH KAH KAH
APA KEJADAHNYA NI???
SIFAT SEORANG PEMIMPIN???
KAH KAH KAH
OIT!!!
SIAPA PEMIMPIN???
APA NIZAR KE YANG MEMIMPIN JAMAL DAN OSMAN???

UDAH LAH TU....
NIZAR NAK RASUAH JAMAL DAN OSMAN.
CINA DAP BABI DAH KASI DUIT KAT NIZAR SURUH BELI JAMAL DAN OSMAN.

HE HE HE....
PEMIMPIN KONON...
CIS...PEMIMPIN PASUKAN TEAM DAP BABI ADALAH SI NIZAR LAHKHANAT NI.

SORRY ADIK SYA...KEBENARAN HARUS ADIK SYA JELASKAN