Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Rakyat yang masih Mengharap!!!!

Apakah yang RAKYAT mahukan???Sudahkah Kita para Pemimpin melihat dan mendengar rintihan RAKYAT sebenar-benarnya atau kita sekadar hanya mengambil lalu sahaja apa yang dirintihkan oleh RAKYAT???Mengapa saya suka menegaskan perjuangan Rakyat ini kerana Rakyatlah sebenarnya TUAN kepada semua Parti Politik di Negara ini,bayangkan kalau tidak ada Rakyat akan ada ke Pemimpin - Pemimpin yang disanjung dan penuh EGO duduk di KERUSI PEMERINTAH dengan GAH menyatakan bahawa mereka lah yang BERKUASA!!!!

Rakyat..Rakyat..Rakyat...hanya itu yang aku ingin perkatakan.Fahamilah bahawa RAKYAT yang ada bukan semua memilih pemimpin untuk ditatap dari kaca TV ,Internet mahupun foto-foto KHAS yang diedarkan untuk RAKYAT,tapi apa yang RAKYAT mahukan ialah Pemimpin yang turun ke tempat mereka sama macam mana ketika undi mereka ditagih dan dipancing ketika setiap kali Pilihanraya.Namun realitinya ialah apabila kita telah menang dan berjaya RAKYAT kita pandang sebelah mata,bila ada isu yang nampak macam boleh naikan nama POLITIK mereka semua pakat turun dan berlagak MESRA dan kononya macam merekalah WIRA untuk RAKYAT...!!!

Sedangkan mereka itu sebenarnya menipu dan memperdayakan diri mereka sendiri...!!!

Hanya satu persoalan aku,dimana,bila dan bagaimana PEMIMPIN RAKYAT yang perjuangan dan KUASA POLITIK mereka hanya untuk RAKYAT tanpa mengira sama ada RAKYAT itu pengundi mereka atau TIDAK akan WUJUD...???Akan adakah Pemimpin seperti itu????Aku YAKIN,ADA...Sekarang juga sudah ada...namun masanya akan sampai dan aku mahu jadi PEMIMPIN RAKYAT,AKTIVIS RAKYAT yang mana bila aku ditanya tentang AMANAH dan TANGGUNGJAWAB maka aku akan dapat menjawabnya dihadapan Allah swt kelak..insyaallah.....

Wahai Pemimpin jangan nanti RAKYAT katakan yang RINTIHAN mereka hanya ibarat mencurah Air ke Daun Keladi...!!!

Demi Islam,Demi Keadilan dan Demi Rakyat akan terus Aku Perjuangkan Hak Rakyat yang Ditindas..!!!!

0 comments: