Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Adoiyai!!!!!...Pak Mufti.....

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengingatkan kumpulan ekstremis dan pelampau bahawa tanpa institusi raja yang menjaga golongan majoriti orang Melayu, negara ini tidak mungkin aman. Tegasnya, kerana institusi rajalah, negara ini yang suatu ketika dikenali Tanah Melayu kemudian Malaya seterusnya Malaysia terus kekal stabil dan makmur didiami pelbagai kaum.

Sehubungan itu, beliau menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap kumpulan ekstremis yang cuba mewujudkan unsur perpecahan dalam negara. “Benda ini (menghormati institusi raja dan agama Islam) sudah ada dalam Perlembagaan Negara, kalau tidak suka, keluarlah dari negara ini.

“Selama 52 tahun negara kita aman makmur, tiba-tiba ada pihak cuba hancurkan semua ini, sengaja nak buat kacau. “Dulu mereka diberi kerakyatan setelah setuju mahu patuhi syarat-syarat yang diberi, kalau tak suka lagi, keluarkan mereka dan kalau ada orang Melayu sendiri tak suka, keluarkan juga mereka dengan melucutkan kerakyatannya,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

sumber TPU

Sya:

Emm nampaknya Pak Mufti dah mula keluarkan sesuatu kenyataan itu tanpa memikirkan akibatnya.Pak Mufti cakap "tanpa institusi raja yang menjaga golongan majoriti orang Melayu, negara ini tidak mungkin aman"......

Keras dakwaan tu sebabnya nampak gaya macam dah belakangkan AGAMA dah ni..ye lah semangat memuja manusia sehinggakan sanggup dia mengatakan bahawa kerana manusialah maka negara ni AMAN..??

So adakah ini penafian kepada Kuasa ALLAH..????

Bukankah ini boleh diketegorikan sebagai mensyirikan ALLAH SWT..???

Dia cakap juga kalau tak nak menghormati institusi itu maka keluarlah dari Negara ni...kalau tak hormat manusia hukumnya dilucutkan kewarganegaraan dan dihalau keluar..!!!!!

Ni lagi satu FATWA baru ke,sampai Pak Mufti pun nak jadi Tuhan jatuhkan HUKUMAN sampai macam tu...Allah SWT yang menjadikan manusia ni pun tak Keluarkan HUKUM macam tu tapi Manusia yang bernama Pak Mufti ni lagi Pandai nampak gaya nya...

Nak tanya pada Pak Mufti masa di ALAM ROH dulu bila Tuhan kata turunlah kamu kebumi untuk beribadat kepada AKU( ALLAH SWT ) dan kita terima syarat Allah SWT ,kiranya dalam situasi sekarang ni adakah Pak Mufti sendiri buat syarat-syarat Allah SWT yang ditetapkan pada kita masa di sana dulu???

Dan dalam banyak-banyak syarat dan HUKUM yang Pak Mufti langgar tu adakah Allah swt Halau Pak Mufti pi Planet lain????

Manusia diajar TAKUT pada HUKUM manusia dari HUKUM ALLAH SWT ...siapa ajar PAK MUFTI yang AJAR...!!!

4 comments:

7seven berkata...

mufti jage perut hahaha

Pak Oncu berkata...

akidah, tauhid.......... UMNO TU TUHAN ke???

sya berkata...

itu pasal la sya tanya..masalahnya sekarang UMNO rasa dia pulak yang macam TUHAN....

tharieq dhiyauddin berkata...

takpalah.. biar DAP hina Islam..