Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Terkini!!

Seramai lebih dari 200 orang telah ditahan di sekitar Ibu Negara.Dua Exco Wanita Keadilan dan Pimpinan Muslimat Pas ditahan.

Rakyat masih menanti Pimpinan PR tiba untuk memulakan perjalanan menyerahkan memorandum ke Istana Negara.

4 comments:

hatiminda berkata...

menyusahkan rakyat jer...anwar sedap menyondol barua-baruanya menyalak atas jalan...memang dah kena selsema BABI!!!
anti barua anwar!!! dan tuannya

7seven berkata...

hatiminda aku rase hang yg menyusahkan..tkde pun tkpe org mcm hang..

haby berkata...

hatiminda...
yang menyusahkan rakyat adalah yang mengenakan undang undang lapok yang dah tak di pakai kini!
semasa tangkapan dan penahanan para 'pengganas'...kuatnya pemimpin mengatakan satu tindakan zalim kerana tidak ada perbicaraan oleh Bush,...mungkin tak sedar kita pun sama zaman dengan nya!
mengata orang pandai....aaaaaarrr

Yoptanjung berkata...

Tidak mengapa, tangkap lah seberapa ramai yg mereka mampu, tapi perjuangan tetap kita teruskan.

Dimana ada perjuangan di sana ada kemenangan. Itulah mengapa kita diperintah agar terus iqra’, terus belajar agar kita insaf dengan keadaan yang ada. Kita tidak boleh lemah dan lengah dalam menghadapi situasi ini, Kezaliman yang telah menjadi structural violence. Rujukannya jelas, jika kemungkaran merajalela tiada kata lain selain berjuang dgn apa cara sekali pun, lawan dengan hati, kata, atau dengan tangan-tangan kekuasaan kita.

Satu hal yang pasti jangan jadi pengecut, bangun lah kita terus kan perjuangan ini.

Tak mungkin jika tersesat di lebaran pagi-pagi buta setelah malam tidur beralaskan tangan dilokap lokap penguasa anjing kerajaan. Inilah yang namanya pengorbanan, inilah yang namanya perjuangan.

Wasalam........