Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Yusri Ishak di ‘turn-over’ -perakexpress

gambar ihsan Malaysian Insider

gambar ihsan Malaysian Insider

Pada 20 Ogos lalu, rakan kongsi Rohaizat, Yusri Ishak membuat pendedahan tentang salahlaku Rohaizat di Yayasan Aman, Penanti. Bukan setakat sidang media, malah beliau turut serta dipentas-pentas ceramah Pas pada malam-malam berikutnya.

Dalam sidang media di Yayasan Aman, Yusri begitu tenang dan menjawab soalan-soalan secara spontan, tanpa membayangkan sebarang perasaan takut atu dipaksa.

gambar milik Minaq Jinggo

gambar milik Minaq Jinggo

Tetapi semalam, beliau telah membuat satu lagi sidang media, jauh dari Permatang Pasir. Sidang media yang dibuat di Hotel Grand Season, menyaksikan Yusri membuat ‘about-turn’, dan menyatakan kekesalan beliau kerana Pakatan Rakyat telah menyalahgunakan isu tersebut.

Sidang akhbar hari ini agak anih dan pelik kerana Yusri seolah-olah menyesal menjadi sebab rakannya diburuk-burukkan. Beliau menyatakan pihak pembangkang bersalah melakukan serangan peribadi tetapi tidak menyatakan kesalahan pihak pembangkang.

Bukan senang untuk mempertahankan prinsip dan kebenaran, selagi kita diperintah BN. Apa yang berlaku kepada Yusri telah pun berlaku kepada Bala sebelum ini. Apa yang diharapkan, Yusri tidak ‘hilang’ pula selepas ini.

Melihat kepada gambar diatas, kita boleh membuat kesimpulan, sama ada sidang media di Kuala Lumpur itu dengan sukarela atau dipaksa.

sumber PerakExpress

0 comments: