Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Cerita Benar...!!!

Paparan yang akan korang tengok nanti ialah mengenai pendedahan satu salahguna wang rakyat dan juga sikap pemimpin UMNO ni yang meletakkan satu standard yang amat hina kepada semua anggota TLDM yang tinggal di kuaters TLDM di Lumut.Kisahnya bermula disini....

Kuih Raya yang berlebelkan nama Zambry


Bungkusan ini telah ditinggalkan begitu sahaja dihadapan rumah setiap penghuni blok

Ada diantara bungkusan ini telah terbuka

Gambar diatas merupakan barangan yang diberikan oleh zambry kepada semua pegawai-pegawai dan penghuni Blok C Kuaters TLDM Lumut.Apa yang menambah marah beberapa dari mereka ialah sikap pemberi sumbangan ini yang seolah-olah satu menampakan ia sebagai satu penghinaan moral kepada anggota TLDM kerana di buat dan dilayan seperti mereka ini kurang mampu dan mengharapkan bantuan dari UBN.Cara bagaimana barangan ini yang hanya ditinggalkan dikaki hadapan pintu Kuaters itu juga dianggap sebagai satu tindakan yang memalukan dan kurang sopan.

IA juga boleh dinyatakan dan dianggap sebagai RASUAH POLITIK yang cuba di berikan oleh pihak UBN kepada mereka memandangkan Pilihanraya yang lepas Zambry yang bertanding untuk kerusi Dun Pangkor menang dengan undi POS dari anggota TLDM yang ada dan juga berkemungkinan untuk cuba MEMBELI undi bagi menghadapi pilihanraya Negeri yang akan tiba pada bila-bila masa sahaja.Barangan yang ditinggalkan juga disifatkan sebagai tiada keikhlasan kerana ada darinya telah terbuka dari bungkusan terlebih dahulu.

Dibawah ini sya nyatakan jumlah keseluruhan yang telah dibelanjakan bagi agenda ini..:

Anggaran kos setiap rumah dianggarkan sebanyak RM 70.00

Anggaran keseluruhan mengikut jumlah Blok adalah seperti berikut :
Blok A : RM 70.00 x 100 pintu x 39 Blok = RM 273,000.00
Blok B & C : RM 70.00 x 6 pintu x 35 Blok = RM 14,700.00
Banglo Pegawai Kanan TLDM : RM 70.00 x 30 Blok = RM 2,100.00
Kos Keseluruhan dianggarkan sebanyak RM 289,800.00


Tarikh pengagihan ini ialah pada 5 & 6 September 2009 sekitar jam 2200 hingga 0100 pagi.Disini juga timbul satu persoalan mengapa ia diberikan pada waktu ketika semua penghuni Blok ini sedang tidur dan mengapa waktu malam menjadi pilihan dan juga SIAPA yang ditugaskan untuk menghantarnya...????

Sepatutnya pengagihan ini tidak perlu diberikan kepada anggota TLDM memandangkan mereka mempunya gaji dan pendapatan yang tetap.Seharusnya ia diberikan kepada Rakyat yang lebih memerlukan yang mana lebih ramai lagi RAKYAT yang perlu DIDAHULUKAN oleh UBN...!!Ada hanya segelintir sahaja penduduk dikawasan Kg berhampiran yang menerima Bantuan dan yang lain hanya diabaikan.

Jika benar Zambry nak bagi sumbangan pada agensi kerajaan yang ada kenapa hanya TLDM sahaja..???Adakah kerana nak MENGUTAMAKAN undinya disana maka RAKYAT yang perlu DIDAHULUKAN kini DIABAIKAN..!!!

Keseluruhan kos yang digunakan duit siapa agak-agaknya..???

7 comments:

Pak Oncu berkata...

siapa memberi kebenaran masuk dalam kawasan kesalamat itu,,,,,,, tentu ada pegawai yg menjadi belaci Zamri dalam komplek itu,,,,,,,,,

BUNDY berkata...

http://sangkluang.blogspot.com/

hussin berkata...

betul tu pak oncu, mana begitu mudah masuk kawasan keselamatan, kem tentera lagi. sudah tentu yang sanggup jadi balaci, minimum pegawai, kalau tak macam mana nak bagi arahan bebas masuk kem, atau, melibatkan lori tldm lumut sendiri, masuk kem tak ceknya...

sya berkata...

ini menunjukkan bahawa ada jugak balaci-balaci UBN kat dalam tu dan pastinya ia berpangkat tinggi dan pegawai dalam TLDM kalau tak mana mungkin ia boleh dibawa masuk..bukan sikit banyak tuuuu

anakjatiperak berkata...

ish..isk...gitu sekali buruk lakunyer..disamping beras dn minyak masak sebagai ikhtiar Tok Bery, kini mungkin dia sedang bermunajat di hadapan Kaabah untuk memohon keampunan dan menyatakan kekessalannya atas tindak lakunyer terhadap rakyat Perak.Tok Bery dikhabarkan menunaikan umrah di Makkah.
Semoga Allah memberi petunjuk pihak mana yang benar....Amin!

abu muaz berkata...

DiTrg. kita dapat kurma free.....
sekotak kurma dan sebotol kecil air zamzam.

Duit royalti ..... dapatlah lebih kurang dalam 6 rial sorang.Ada gambo MB kita juga.

haby berkata...

Salam Sya,

Memberi tak salah,cumanya, kalau ia pun,berilah pada yang memerlukan...banyak yang boleh disumbangkan kalau kena cara!
apa pun,
"SELAMAT HARI RAYA ADIL FITRI,MAAF ZAHIR & BATIN"...aaaaarr dari

haby/Cu Tuk Merah