Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




PR HARUS BUKTIKAN pada RAKYAT!!!


Sudah sampai masanya Pimpinan PR menilai semula konsep dan penelitian tentang janji-janji yang telah di berikan oleh mereka kepada RAKYAT.Ini kerana UMNO dan BN sindiri telah ditolak oleh rakyat keseluruhannya,sepertimana kata pemimpin UMNO ini ( baca disini ).Apa yang dinyatakan oleh pemimpin ini ada kebenarannya.Sewajarnya kita tidak lagi berkelakuan sebagai pembangkang di negeri yang kita perintah dengan hanya memeperbanyakkan soal menyalahkan UMNO dan BN.Sememangnya ia adalah perkara yang benar apabila kita mengatakan akan keburukkan UMNO dan BN akan tetapi kini RAKYAT telah semakin bijak dan matang dalam melihat dan mentafsir mengenai polimik POLITIK di Negara ini.

Rakyat sekarang telah memberikan sedikit ruang dan kuasa kepada PR di beberapa buah Negeri dengan harapan bukan mahu melihat PR sebagai pemerintah akan tetapi meletakkan satu harapan untuk melihat PERUBAHAN dalam konsep dan cara hidup RAKYAT di Negara ini.Mereka mahukan sesuatu yang lain yang mana mereka mengharapkan ia akan lebih BAIK dari yang LAMA,maka oleh itu RAKYAT pada Pilihanraya yang lalu memberikan ruang buat PR membuktikan apa yang mereka janjikan dan menantikan sesuatu yang dijanjikan untuk dirasai.

Kita seharusnya tahu dan mengerti bahawa bukan semua pengundi yang mengundi PR ialah dikalangan ahlinya akan tetapi ia merangkumi beberapa kelompok RAKYAT yang mahukan PERUBAHAN.Jika dulu kita MINTA diberi sedikit RUANG bagi membuktikannya,sekarang RUANG itu telah diberikan dan RAKYAT mahukan HASIL untuk mereka bukan sesuatu yang SEMPURNA namun cukup bagi mereka menyatakan bahawa `TAK RUGI AKU MEMILIH MEREKA'.Kuasa UNDI RAKYAT bukan hanya untuk sehari dua namun ia diperlukan setiap masa.Oleh itu kita harus menjaga dan memperbaikan AMANAH yang telah diberikan.

RAKYAT adalah JURI dan PEMERINTAH adalah PESERTANYA,maka oleh itu TAFSIR dan FAHAMI akan apa yang RAKYAT mahukan.Buat sesuatu yang lebih BAIK dari yang LAMA.Ceritakan kepada RAKYAT tentang PERUBAHAN yang telah kita LAKUKAN dan KEBAIKAN untuk mereka,agar mereka mengerti dan FAHAMI bahawa kita sebenarnya PEJUANG PERUBAHAN buat RAKYAT..!!!!

1 comments:

Unknown berkata...

nak buktikan apa bendanya lagi. mmg parti dah terlingkup. dulu kata umno sampai menjejes2 air lior. tapi bila perintah ..emm lagi hina dari yg dihina.