Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




SPR ooooo SPR..!!

MKini

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk menangguhkan keputusan mengosongkan kerusi DUN Kota Siputeh di Kedah minggu lalu.

Suruhanjaya itu bagaimanapun akan membuat rayuan di Mahkamah Rayuan berhubung penolakan penangguhan tersebut.

Isnin lalu, hakim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin memutuskan bahawa kerusi itu kosong selepas penyandangnya Datuk Abu Hassan Sarif tidak menghadiri dua persidangan DUN tahun ini.

Dalam keputusannya, hakim menegaskan bahawa SPR bertindak secara tidak wajar dan keputusan suruhanjaya itu bahawa Abu Hassan masih merupakan wakil rakyat bagi Kota Siputeh dan kerusi DUN itu tidak kosong, perlu dibatalkan.

Sya :

Spr seolah-olah dicucuk dan dipaksa untuk menuntut HAK dan juga mengikut kata UBN dalam isu pengosongan kerusi Kota Siputeh.Spr yang sepatutnya tidak mempertikaikannya namun dilihat semakin tempang dan hilang fokus dalam mentakbir sistem berpolitik di negara ini.SPR yang sepatutnya bertindak sebagai badan BEBAS kini dilihat semakin terjerat dan terikat dengan ikatan ataupun BAI'AH bersama dengan UBN.Mungkin juga SPR juga telah pun mengungkap kata BAI'AH bersama UBN dengan bermacam lagi ugutan dan kata-kata penghamba abdian kepada UBN.

Bolehlah diibaratkan SPR seoalah-olah kini berada di tingkat 14 banggunan tinggi dan sekiranya mereka teragak-agak dan tidak mendahulukan UBN,maka akan jatuh berkecailah mereka dari tingkat 14 itu yang mana pastinya ia tidak akan meninggalkan kecederaan parah melainkan kehancuran mereka.

Apakah SPR juga telah diugut oleh UBN sekiranya tidak mengikut telunjuk mereka maka akan sampailah HADIAH istimewa dari UBN yang berupa satu lagi Kepala Haiwan kegemaran mereka iaitu L**B*.

Mungkin juga SPR telah dijanjikan oleh UBN sejumlah wang sebanyak jumlah kotak yang dijumpai oleh R**M*H.Mungkin juga UBN telah menyogok pengerusi dan juga pegawai-pegawai SPR dengan tawaran-tawaran yang hebat seperti pakej penginapan di Hotel-Hotel Mewah di Port Dickson ataupun bermacam lagi yang membolehkan mereka mendapatkan kepuasan dan menang dalam menidakkan kekosongan kerusi tersebut kerana Takut dan Gentar KALAH dalam perlawanan ini.

Dan tindakan ini juga sya tafsirkan ibarat nak 'luah C4 di mulut nak Telan Takut Meletup'..

Lu orang pikir la sendiri.


0 comments: