Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Calon UBN ada KES???

Mengikut Ragunath Kasavan President Majlis Peguam Rohaizat Othman yang menjadi calon parti pembankang bukanlah seorang peguam. Rohaizat telah dinafikan haknya untuk menjadi peguam kerana ada kes penyelewangan 140,000 ringgit.

Duit 140,000 ringgit ini adalah duit Kooperasi Pekebun Getah.

Kesalahan ini jatuh dalam Bahagian 103D Akta Guaman 1976 tentang salah laku dan tindak tanduk peguam.

Hak Rohaizat untuk menjadi menjalan kerja guman telah dibatalkan semenjak 7 March 2008.

Rohaizat telah merayu keatas keputusan Majlis Peguam di Mahkamah Tinggi pada 12 Ogos lalu. Rayuan Rihaizat telah ditolak.

Menurut Presiden Majlis Peguam – tuduhan salah dari Koperasi Pekebun Getah ini ditujukan kepada Rohaizat dan bukan kepada rakan dari syarikat guaman mereka.

Menurut Ragunath duit 140,000 ringgit ini lesap. Tidak ada rekod wang ini dipulangkan kembali kepada tuan empunya. Kalau pun telah dibayar kembali kesalahan jenayah telah dilakukan terhadap anak guaman.- The edge

Sya:

emm..UBN dah silap pilih calon ni,dia amik seorang calon yang ada masalah untuk tambahkan masalah RAKYAT..Kalau sebelum ni pun dah pandai lesapkan duit rasanya lepas ni lagi banyak la duit yang lesap kalau dia menang.Oleh itu sya rasa baik kita jangan pilih orang macam ni untuk masa depan kita sebabnya kalau tak kebajikan rakyat pula akan diabaikan.


2 comments:

Tanpa Nama berkata...

salam,

sila lawat http://marahku.blogspot.com/2009/08/hot-news-permatang-pasirs-rohaizat-is.html

PKR ialah parti yang memperjuangkan kebenaran..

Unknown berkata...

Calon PAS ada kes??//