Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Generasi MUDA DILALAIKAN..!

Apa yang ingin sya perkatakan hari ini ialah mengenai soal anak muda yang dilihat sebagai satu ESAT yang PENTING buat NEGARA pada ketika ini.Ini dinyatakan kerana generasi muda inilah yang akan merubah dan menjadi pemimpin juga pencorak kepada lanskap politik tanah air ini.

Persoalannya mudah apakah kita mahu lihat generasi muda ini terus lalai,leka dan hanyut dibuai kemodenan Negera..??Adakah kita akan membiarkan generasi ini terus melupakan siapa mereka dan apa peranan mereka untuk negara..??

Umno /BN sepertimana kita tahu akan terus memainan peranan mereka untuk melalaikan anak muda dari memikirkn tentang kemelut politik Negara.Lihat sahaja dari segi hiburan dan juga gejala sosial yang semakin meningkat dan juga kes-kes jenayah yang kini banyak melibatkan generasi muda yang kita khuatiri akan menjejaskan masa depan generasi ini.Generasi ini disogok dan didedahkan dengan perkara-perkara yang membawa mereka asyik dan fana sehinggakan bagi mereka sudah cukup apa yang diberi oleh Kerajaan sekarang asalkan kehendak mereka itu diikuti.

Kerana bagi UBN mereka hanya mahu generasi muda ini hanya mengangguk kepala tanda setuju dengan apa yang mereka bawa tanpa boleh dipersoalkan.Apakah ini bentuk Kerajaan dan Pemimpin yang kita harapkan mampu memimpin dan membentuk generasi muda ini kepada satu bentuk pemikiran yang matang dan beragama.??

Apakah kita mahu anak muda hari ini akan datang menjadi seperti pemimpin UMNO/BN..??dan apakah kita mahu dan sanggup melihat generasi ini menjadi acuan seperti mereka..???

Jika ia ditanya kepada saya maka jawapannya pastilah tidak kerana sudah cukup saya melihat generasi terdahulu tertindas,dizalimi dan juga di pesongka akidah mereka dari corak pemerintahan yang dilihat lebih banyak memperbesarkan Pemimpin dari mengagongkan ALLAH swt.

Apakah kita masih mahu mempunyai pemimpin seperti ini..???Kita Fikirlah sendiri..!!

0 comments: