Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Rakaman cubaan RASUAH oleh Pemimpin BN kepada TENTERA..!!!

6 comments:

PutraMerang berkata...

Pada pendapat aku, rakaman ini boleh menjadi bukti kepada kes dimana UmnoBN melanggar syarat kempen di dalam kem dan rasuah politik (kerana motif pemberian ialah untuk mendapat undi tentera) telah diberikan. Kita tengok samada angkatan tentera adalah masyarakat yang menerima rasuah dan tidak menghormati perlembagaan yang mereka sepatutnya dokongi atau tidak.

batara berkata...

1... Adakah sebarang janji pembangunan seperti jambatan, bangunan, padang bola yang dijanjikan oleh pemimpin sesebuah kerajaan semasa satu-satu PRU atau PRK di adakah seperti di PRK Bagan Pinang adalah bukan satu perbuatan jenayah rasuah.

2... Mahkamah telah memutuskan bahawa apajua janji pembangunan yang dibuat oleh Kerajaan yang berkuasa tidaklah bermaksud perbuatan rasuah seperti maksud Akta Kesalahan Pilihanraya 1954. Bahawa kenyataan tersebut tidak menyalahi mana-mana Seksyen samada Seksyen 1o(a), 11 ataupun 32(c)

batara berkata...

3... Masih ingatkah lagi sewaktu pilihanraya kecil Pengkalan Pasir lewat tahun 2004 (jika saya tidak silap), Kerajaan Pas Negeri Kelantan telah menaikkan suatu 'billboard' yang besar di sekitar bandar Pasir Mas (terutamanya di sekitar stesyen keretapi Pasir Mas) bahawa suatu jambatan bertingkat akan dibina jika kerusi Pengkalan Pasir kekal dengan PAS. Saya tidak bermaksud untuk berkata bahawa '2 wrongs make 1 right' tetapi prinsipnya adalah sama iaitu, jika Kerajaan yang berkuasa ingin membawa perubahan kepada rakyatnya ianya tidak menyalahi undang-undang.

4... Begitulah juga sewaktu manifesto pakatan pembangkang di negeri Selangor di pilihanraya yang lalu, iaitu diskaun terhadap bil air dsb.


5... Aduan dan dakwaan PAS di atas adalah dakwaan kosong tanpa hujah yang bernas. Hanya hujah kampung yang tidak perlu diambil perhatian, dan yang lebih teruk, bertujuan mengelirukan rakyat dgn menyebarkan FITNAH.

batara berkata...

6... Hanya nak menunjuk pandai tetapi tidak bertempat dan hanya tong kosong. Ada penasihat Undang-Undang pun dari parti mereka hanya tidor dan berbunyi mengikut masa dan ketika. Inikah kebijaksaan pemimpin dan parti yang akan memerintah negara dalam PRU 13?

7... Adakah Pengundi Bagan Pinang hendak memilih pemimpin dan parti begini untuk menjaga amanah negara? Dalam isu sebegini pun mereka terlaLu dangkal dalam hal perundangan. Nak memerintah negara?

(dan saya tidak bertujuan mengulang semula janji-janji PR semasa pru12 yang lalu - samaada yg belum terlaksana atau tidak mampu terlaksana)

Hang Kebun berkata...

hahaha....

hanya tentera la yang menyumbang kesejahteraan negara ke?...janji2 manis....

untuk kami semua rakyat malaysia lain?

agaknya kami ni tak menyumbang apa-apa kesejahteraan dan kemakmuran ekonomi malaysia ye.

wahai semua pekerja swasta. Buruh-buruh2. dengar tak?...

kita ni tak de pandang pun.

asyik2 keja goverment jugak diutamakan. Inilah kerajaan BN.

tengok belanjawan..depa gak yang rembat..walau pun ekonomi gawat. macam-macam. Menteri tu pun keja govemen gak. jadi sekaligus poket dia berisi jugak kalau bias kot depa je.

maka dgn itu golongan swasta diminta bangkit menolak kerajaan diskriminasi ini.

Bangun bersama pakatan. Kita buktikan pekerja swasta ke yang lebih berkuasa OR pekerja Goverment ke yang lebih berkuasa.

Ayuh bangkit. Pangkah PAS.

batara berkata...

Macammana lak projek perumahan rakyat termiskin, macam mana pula tu Hang kebun?

Macammana pula pembangunan dan bantuan kewangan untuk nelayan dan pertani? lupa? atau taraf nelayan pertani masih kuno? bercucuk tanam guna lembu lagi kah? atau nelayan masih bersampan kah?

Macammana pula bilamana kerajaan telah mensyaratkan bahawa pihak majikan harus mencarum KWSP lebih dari caruman pekerja, demi tabung masa tua pekerja tersebut? LUPA?

Ayuh pembaca semua, jangan mudah percaya dengan tipu daya dan fitnah pembangkang yang dibayangi perjuangan YAHUDI