Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Zambry Jilat Ludah Balik..!!!


Apabila kerajaan PR mengurniakan tanah untuk keperluan kaum cina maka pakat menyalaklah pemimpin UMNO dan juak-juaknya mengatakan Dato Seri Nizar menjadi boneka DAP, Kominis dan lain-lain tuduhan yang jahat dan kurang adabnya.

Namun apabila zambry dari UMNO merampas kuasa secara lanun dan baru-baru ini dia kurniakan pula tanah kepada kaum india seluas 800 hektar tiada satu salakan pun didengari yang keluar daripada pejuang UMNO yang sanggup bersuara lantang apabila isu itu berkait dengan Pimpinan PR.

Mulut juak-juak UMNO ini seolah-olah tersumbat dan disumbat ,sehinggakan tak terdengar langsung suara mereka mengkritik soal ini.Persoalanya mengapa UMNO tak buat tuduhan kepada Zambry sebagai boneka Samy Vellu ?

Kemanakah hilangnya sikap berani bersuara yang ada pada puak-puak UMNO ni?Bukan menjadi soal Tanah yang cuba sya timbulkan,jika Tanah itu diberi pada kaum India miskin ,silakan ia sememangnya dituntut namun yang sya pertikaikan ini ialah sikap UMNO/BN yang dulu hebat sangat mengkritik Dato Seri Nizar dan Kerajaannya sebagai BONEKA DAP apabila memberikan Tanah kepada Masyarakat Cina dan mendiamkan pula mengenai pemberian tanah kepada Sekolah Agama Rakyat.

Dan sekarang mengapa UMNO membisu ?

6 comments:

najis'angLatoya.. berkata...

pejuang2 umno/baBI-end terdiam terkaku bisu mcm anak babi sbb haram2 jadah tu dah di sumbat kot* zambri mamak tu la..

suprie08 berkata...

itu tanda munafiknya juak2 ameno tu,bila kata tempat mereka tu neraka jahanam,melenting...kencinglah dalam tempurung,suluhlah muka sendiri

Siti Aishah Shaik Ismail berkata...

tau takpe..UMNO melenting sebab benda tu betuk kot..???

carisinar berkata...

Terdetik hamba nak mengulas sedikit isu pasal tanah berhubung tindakan Dr Zambry (MB Perak) memperuntukkan 800 hektar tanah untuk manfaat Tabung Pendidikan dan Pengupayaan Pendidikan Kaum India.


Maka berdentumlah blog pembangkang yang lemah otaknya memanipulasi isu ini dan menyamakan pengkhianat Melayu, saudara Nizar dengan Dr. Zambry.

Sah... Budak-budak blogger pembangkang ini busuk hati dan tidak memahami apa yang hendak disampaikan oleh Dr. Zambry.


Lihat penyataan ini:


"Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata tanah itu akan diusahakan oleh Yayasan Perak dengan tanaman kelapa sawit dan hasilnya akan disalurkan kepada tabung itu untuk diagihkan kepada pelajar miskin."


Jelas, beliau telah melabur kepada Yayasan Perak untuk mengusahakan tanah tersebut dan hasilnya akan masuk ke dalam tabung dan kemudiannya dapat membantu khasnya masyarakat India.


Hakikatnya, tiada tanah yang diberikan kepada masyarakat India selain hasil pelaburan itu yang bakal mereka perolehi.


Tanah yang diserahkan kepada Yayasan tetap akan menjadi milik kekal Yayasan Perak yang berada dibawah kawalan kerajaan negeri Perak. Tanah tetap menjadi hak mutlak kerajaan negeri.


Selain itu, sila lihat penyataan ini:

"Sebelum ini, menurutnya, sejumlah 2,000 hektar tanah juga dikenalpasti untuk memberi faedah kepada lebih 700 Sekolah Agama Rakyat (SAR) manakala 1,000 hektar lagi untuk faedah sekolah persendirian Cina".


Wahai penganut pembangkang, lihat dan teliti kenyataan itu, kaedah yang sama kerajaan BN akan lakukan untuk membantu SAR dan SPC.


Malahan BN lebih mengutamakan Melayu kerana Melayu memiliki komposisi penduduk majoriti di negeri Perak.


Paling membanggakan tiada pun Dr. Zambry mengumumkan bahawa tanah itu dipajak terus kepada orang perseorangan dan dipajak 999 tahun.


Inilah yang membezakan BN dan Pakatan Celaka yang langsung tidak pandai menjadi pemerintah.


Hanya pandai menghuru-harakan sahaja.


Baca betul-betul dasar-dasar kerajaan sebelum cuba mahu membangkang kerana dasar-dasar itu dibahas sebaiknya demi kepentingan rakyat.


Wallahhualam.

carisinar berkata...

Fitnah dilarang Allah swt, sebagaimana firman-Nya dalam al-Baqarah "… dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan … ."

al-Nuµr (24), "Sesungguhnya, orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah dari golongan kamu juga. Janganlah kamu kira bahwa berita bohong itu buruk bagi kamu, bahkan ia adalah baik bagi kamu."

UsRaH SaEEdaH berkata...

owh....betullah....pakatan ni parti celakaaa......c BN parti muliaaaaaaaaaaala sangaaattttt............