Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Lencana punya hal..Polis tunjuk SIKAPsebenar..!


Apa yang sya nak kongsi bersama ialah apa yang berlaku pada awal minggu yang lalu yang mana ia menunjukan betapa BALACInya pihak POLIS yang sanggup menggadaikan maruah dan prisip mereka demi UMNO dan BN.

Cerita bermula pada tengahari isnin yang lalu yang mana ketika itu sya dalam perjalanan untuk bertemu sahabat dan dalam perjalanan tersebut sya telah ditahan oleh 2 orang anggota Polis yang pada ketika itu sedang melakukan rondaan.Sya yang pada ketika itu sedang memandu motosikal,ditahan ditepi jalan.Bagi sya yang sememangnya tahu yang rasanya tak melanggar mana-mana kesalahan lalulintas terus memberhentikan motosikal di tepi jalan.Apabila pegawai tersebut turun dari kenderaannya sya terus mengajukan soalan 'Apsal ni Encik'?...Dengan wajah selamba di menunjuk kearah beg yang pada ketika sedang disandang dibelakang sya."Apasal apa yang tak kena'?...Dia kata lencana yang sya pakai tu,tak sepatutnya dipakai..sya terus pandang muka dia dan cakap ' WHAT'?..dia tergamam dan terus dengan tindakan mereka menerangkan kepada sya yang sya tak sepatutnya memakai lencana tersebut,mereka mengatakan lagi bahawasanya ia boleh menggugat dan menambah pengaruh kepada isu tersebut.

Sya pandang P***S tu dari atas ke bawah,sambil dalam hati ni berkata...' biar betul mamat ni '...lencana macam ni pun boleh menggugat dan menambah pengaruh..??emm,dasyat betul..!Sya terus pandang tepat ke muka P***S tu dan cakap 'So WHAT '??..dia dalam nada sedikit marah terus mengarahkan agar sya membuka lencana tersebut.Muka jangan cakap la memang tahap konon menakutkan la...akan tetapi,bak kata orang macam muka lembu kenyang je...hihiihi..

Sya terus cakap kat dia kalau sya tak langgar mana-mana undang-undang jalanraya so takde sebab dia nak tahan sya,dan sya cakap pada dia lagi so sekarang nak buat apa?...Dia cakap tak ada apa..sempat juga la sya terlepas cakap dan kata pada mereka berdua tu,bodoh betul la korang ni..!

Lepas tu sya naik motor start enjin dan sebelum sya berlalu sya cakap pada mamat tu..'Kalau nak jadi BALACI pun jangan la tunjuk sangat,,'!!..dan dengan selambanya sya berlalu meninggalkan balaci-balaci tersebut...!!

Korang nak tahu ianya lencana apa..??Lencana yang tertulis perkataan keramat iaitu,
BUBAR DUN PERAK..!!!...woi P***S baru hangpa ada akai,lain kali tahan aku lagi..!!!

7 comments:

Haha berkata...

Peh tabik siott...
lain kali bawak banner skali..
baru jelas..

author faethal berkata...

Hahaha...baguih Sya.
Dengan lencana pun depa takut..
Memang dasar BALACI betul..
Dah ketua depa pon BAPAK BALACI UMNO,
Anak buah setaka PENCACAI BALACI je la..

sya berkata...

hahah...lepas ni..moto polis akan bertukar kepada Berkhidmat untuk UMNO dan BN..!

aloha2 berkata...

bengong punya mangkok,dh la bengong mangkok plak tuh...jenis malaon tahap 1juta Hp.

haby berkata...

Salam Sya,

Boleh tak siarkan nama Polis terbabit dan lokasi tempat kejadian agar cerita lebih ummp!
Bukan apa, ada juga yang kerja polis,tapi tahap 'Kepolisian'nya bagitu tinggi,tahu apa tugas tampa sentemen!
.........aaaaaaaaarrr emm!

sya berkata...

huby,lokasinya kat area simpang pulai,nama tak nampak sebab balaci tu turun pakai jeket tutp tag nama diaorang tapi yang pasti seorang tua dan seorang muda..nampaknya dua-dua tak boleh pakai....balaci tetap balaci..!!!

adf55650 berkata...

Beti ke ni Sya?