Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




SB pun nak ikut Dato Seri ke Pulau Sangga...???


dalam gambar ni dia seorang jer yg SB yang lain tu member PR

Kisah ni bermula disini.Korang kenal gambar kat atas ni.??Mungkin ada yang kenal dan ada yang tak kenal..meh aku nak bagi kenal.Lelaki yang pakai baju t-shirt belang biru tu SB atau lebih dikenali sebagai (Siput B***).Mulanya aku tak perasan dia datang tapi bila ku pandang memang sah la mamat ni yang selalu mukanya aku lihat di Ipoh.

Mamat ni dalam program PR selalu duduk dengan pihak wartawan dan juga kalangan penyokong PR.Muka nampak baik sangat susah nak tafsir dia ni spesis tu tapi itu lah dia sebenarnya.Semalam dia memunculkan dirinya di jeti tempat kami menunggu bot untuk ke Pulau Sangga di Kuala Sepetang.Aku difahamkan yang jeti untuk orang awam tunggu bot bukan ditempat yang kami tunggu tu dan kami disitu sebab ia memang dah ditempah khas untuk perjalanan Dato dan Datin Seri ke Pulau Sangga.Kat sini korang kena faham bahawa dah memang tak patut la dia ada kat situ kan..??

Bila dia sampai dia kata nak keseberang bersama dengan keluarganya tapi kenapa disitu..??Keluarga dia aku tak nampak.Bila dia salam dengan Dato Seri dan bila ditanya datang dari mana, dia cakap Ipoh,satu fakta yang benar.Bila bot kami sampai dia ni pun dengan buat muka selamba nak jugak naik bot bersama dengan kami akan tetapi aku yang dari awal dah bagitahu Pegawai Khas Dato tentang mamat ni terus diorang pun tak kasi peluang.Sampai di kuala Sangga aku tunggu jugak kut dia nak sampai kesitu tapi dari awal sampai abis dia tak munculkan diri.Kalau betul dia niat nak kesitu dengan keluarga dia kenapa tak sampai-sampai..??

Ini merupakan taktik terbaru dia sama macam kovensyen Pakatan Rakyat Perak hari tu,bila dia sama nak masuk dan mendaftar sebagai press.Bila tanya mana tag media dia jawab tertinggal..Adoiyai benda penting pun boleh lupa ker..apalah..!jadi buat masa ni kepada mamat ni carilah taktik baru yer sebabnya kalau jumpa aku mesti kantoi la...oppsss!!

Persoalannya..Kenapa dia disitu..??Apa agendnya..??Siapa yang hantar dia kesitu..??

2 comments:

Tok Kiyai berkata...

Salam Sya,
Tok Kiyai teringin jugak nak jadi SB ni tapi tak boleh sebab Tok ni rabun orangnya. Lain orang yang dicari lain pulak yang dapat...

aku anak berkata...

hihihi..nanti kalu ada program pakatan rakyat tok kiyai cuba jeling-jeling ada la dia kat situ nanti...