Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




UMNO oooohhh BN...!


Pagi tadi bertempat di luar Dewan Undangan Pulau Pinang berkumpulah beberapa spesis gagak-gagak hitam yang bersuara kambing melolong dan melalak di luar Dewan tersebut.Maka berkatalah salah seorang dari mereka yang dinyatakan sebagai Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang,berkatalah dia dengan bangganya bahawa Rakyat amat marah pada Kerajaan Pulau Pinang yang ada sekarang kerana sepanjang setahun ni Kerajaan PR tak buat apa-apa pun untuk Rakyat dan tak kotakan janji kepada Rakyat.

Emmm...Yang datang tu bukan orang UMNO dan BN ker..???Rakyat yang ada kepentingan dan Berparti..??Parti yang tak memerintah...hahahahha...

Kat Perak Rakyat bangkit dan buat himpunan sebab Maruah mereka dicabul dan dirampas oleh UBN,tapi di Pulau Pinang UBN seolah-olah Giler dalam mentafsir permasaalahan...Disebabkan tak dapat Berkuasa dan juga tak dapat projek-projek ataupun duit poket sendiri maka mereka berhimpun hari ni untuk kononnya protes la,tapi hampeh..!!

Bab polis ni SAH la hari ni depa ni jadi balaci-balaci terhormat UBN apabila sya tengok jer dalam tv tadi bukan nak tangkap malahan tolong iring lagi sampai depan pintu gate Dewan.Lepas tu takde pulak kawad duri ataupun halangan-halangan yang lain yer...Tambahan pulak takde juga FRU dan balaci-balaci ( SB ) yang ada disitu yer..Alamak tambah lagi kelakar tangkap seorang jer???Konon nak tunjuk la diaorang buat kerja...Buat sangat la tu..Jadi Balaci sepenuh masa...!!!

Syabas,Syabas Inspektor Sahab...!!

3 comments:

haby berkata...

Salam Sya,
Punya hudoh perangai gerombolan ni,sebab dulunya kata demo tu 'bukan budaya kita',pendemo tu adalah 'berok'dan macam2 lagi.La ni..
Siapa berok dan siapa bapa berok?

Macam la setengah orang menasihati anaknya,'jangan hisap rokok,bahaya,perangai tak baik'..tetapi sibapa 'hisap ganja,hisap candu'!
Yang lawaknya....kalau sibapa hisap ganja,candu....tak apa ,tak kena tangkap, kena belasah,kena kutuk, pakat pi tengok saja!
Inilah Malaysia oh tanah air ku,macam gambar P Ramley....aaaaarr!

batara berkata...

sekadar setuju pandangan blogger penghuni gua:

PGsejak dari dahulu amat benci dengan segala apa demontrasi pun. Ini bukan cara untuk membantah dan menujukkan rasa tidak puashati. Samada ia demo haram atau halal semuanya tidak berfaedah. Banyak kaedah lain yang lebih baik dari berdemo. Ini pun bukan menunjukkan tahap kebebasan bersuara.

2. Cuma dalam isu ini, dua demo di lakukan oleh UMNO / BN di Pulau Pinang dan di Kelantan. Dilhat PAS dan DAP terutamanya LIM Guan Eng cukup marah dengan demo ini. Mengapa?

3. Inilah yang diajarkan oleh anda kepada rakyat Malaysia. Di Parlimen pun anda berdemo. Berbagai kerenah anda telah lakukan termasuk sehingga ke ruang legar parlimen dengan membawa masuk saudara mara dan anak isteri hindarf dan tahanan ISA yang lain.

4. Depan pintu masuk Bukit Aman, Depan rumah PM, di kawasan sesak Chaw kit. Mana tempat anda tidak berdemo dan menujukkan samseng?

5. Sekarang mengapa marah dan mengatakan demo ini tidak patut diadakan. Adakah kerana pembantahnya adalah UMNO? Mengapa DAP dan PAS boleh berdemo haram atas alasan ia adalah hak asasi rakyat yang dijamin perlembagaan dan jika dihalang ia melanggar hak asasi manusia? Ini kata mereka lah. Mengapa sekarang nadanya berlainan?

6. Contoh-contoh kebiadaban dan kebebalan kumpulan ini. Hanya benar jika mereka yang lakukan , salah jika pihak lain buat. Itupun siap menghentam pihak polis lagi kerana tidak ambil tindakan.

7. Senang sahaja jawapannya. Jika polis ambil tindakan nanti , ada pula yang pergi ke SUHAKAM mengadu hal. Tak adil dan polis kasar serta melanggar hak asasi manusia. Inilah yang DAP dan PAS lakukan. Mengapa dalam kes ini , DAP dan PAS bernada lain dan isu hak asasi dan kegasan polis tidak diambilm kira.

8. Mungkin DAP dan PAS ini ingat kita rakyat ini bodoh seperti mereka. Tidak ! Kami tidak bodoh dan tidak pandai cakap berbelit-belit seperti anda!

haby berkata...

batara!

Konsep saya,...kalau kita kata pada orang itu kerja tak berfaedah,bukan budaya dan perangai berok,menyusahkan orang dan macam2 lagi........'jangan pula kita buat kerja yang sama,nampak sangat 'betara' cakap berbelit belit!
.....aaaaaaaarr!