Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Kedudukan Zambry "in conflict with the law" ?

Dalam berita bertajuk "Status quo: Mahkamah rayuan benarkan penangguhan keputusan kepada Zambry," Bernama melaporkan:
Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir kekal sebagai Menteri Besar Perak sehingga Mahkamah Rayuan menyelesaikan kes rayuannya terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengisytiharkan lawannya, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah.
Hakim Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-kuasa Khas) Datuk Abdul Aziz Abd Rahim semalam memutuskan bahawa:
"He is (Mohammad Nizar), and was, at all material times the chief minister of Perak".
Tengku Razaleigh Hamzah menyatakan:
The government led by Datuk Seri Zambry was all along illegitimate and all decisions and contracts made by that government are without legal status. The cascade of illegalities we warned of must now be unwound painfully. This includes the deplorable events of May 7 in Ipoh. It means the resolution to replace the Speaker was brought by an illegal state government.
Malaysian Insider sebelum ini melaporkan Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan:
The takeover (of Perak government by Barisan Nasional) was not done according to the law.
"In conflict with the law," kata bekas Perdana Menteri. Jika pengambilalihan itu bertentangan dengan undang-undang, tidakkah kedudukan Zambry sebagai Menteri Besar juga "in conflict with the law" juga?

Jangan menggelejat, aku tanya ja..

dari penarik beca

6 comments:

antijk berkata...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 5, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan 'suara rakyat' dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu pencacai PR akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah pencacai PR akan mengatakan berlakunya 'rampasan kuasa' sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana.... Amin!

Briged Akhdor LR2 berkata...

bubar DUN SERAHKAN KEMABALI PADA RAKYAT menentukan itulah demokrasi .ini takder kene mengena dengan anwar .inilah langkah terbaik untuk kestabilan negeri perak jika org BN ditempat PR pun sama gak akan berlaku tarik menarik ..kan dah jadi mcm haram ...fikirkan langkah nizar untuk bubar dun semata mata untuk kembali hak rakyat untuk buat keputusan ..aku org pr blh terima ..org bn pun boleh terima jika pilihanraya dibuat..aku sebagai rakyat perak km nak juga bt kptsn berilah hak pada kami untuk bt kptsn .serah kan pada rakyat ..klu zamri duduk tmpt mb pun bg akyu ttp haram ..apa yg diorg bt semua sememngnya haram ..

mazar berkata...

saya rase dlm hal ni tiada kena mengena dgn DSAI meroyan ape ko nie ekekekeke,,,,,,,,

Amri Mat Saaid berkata...

salam

mangkok hayun punye antijk Demokrasi acuan British menyatakan parti yg menang majoriti (simple majority ) atau (slide majority) lerr yg memerintah.

PR masa dilantik adalah pemegang majority, sehinggalah 3+1 katak lompat dekat dan 1 ekor katak lompat jauh keluar PR dan 1 ekor masuk balik BN balik

Perlembagaan dan Undang2 Tubuh Negeri Perak menyatakan jika nak pecat MB mestilah apa yg telah dinyatakan oleh Hakim Mahkamah Tinggi semasa mengisytiharkan DS nizar adalah MB yg sah.Jadi aklau UBN nak gulingkan Nizar dan kerajaan PR mestilah ikut undang2 bukan rampas secara haram, baca tak keputusan hakim berkenaan. Inilah akibat tak membaca.

MB Perak mestilah Melayu yg beragama Islam le wahai antijk, tak kan yg ni pun tak faham,dan sultan berhak pilih siapa yg baginda rasakan layak dikalangan ADUN Melayu yg beragama Islam.

Amri Mat Saaid berkata...

opps tambah dari kalangan parti yg mendapat majoriti

haby berkata...

Salam Sya,

Membaca komen antijk.....,

....nampak sangat kusut fikirannya,....kalau tak berapa faham...usah sebarkan keumum...bahkan menggelar individu tertentu dengan gelaran buruk amat tidak baik disisi Agama.
....kalau nak memberi ...eloklah diberi yang "elok elok"

....kita akan ditanya kelak ...apa yang kita berikan kepada orang!