Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Live : Keputusan mahkamah Nizar vs Zambry -

Perbicaraan sudah bermula hampir 20 minit. Menurut sumber dari dalam mahkamah, hakim masih lagi menyemak fakta kes yang telah dibentangkan oleh peguam kedua pihak. Sejak tadi, Dato Seri Nizar dan beberapa kepimpinan pakatan rakyat sahaja yang hadir. Zambry tidak kelihatan hadir pada perbicaraan terakhir ini.

3 comments:

keADILan Bayan Baru™ berkata...

mana ada daaahhhhh...depa dah tau nak kalah kes tu...tak mai dah laa...p balik dok pulau pangkoq senyap2 ka apa.....

mangchikla berkata...

Alo my fren , my compadre, top dog, big daddy, dude, "Keadilan Bayan Baru", sebenaq nya silap tulih "pangkoq" tuh, kena tukaq tang "a" ke "u", bak omputih kata "where the sun doesn't shine..." muakakakakaka, amponnnnn tuanku , teman pacal yg hena mohon durhaka tuanku, amponnnn tuanku

Unknown berkata...

Aku rasa satu lagi rekod dunia tercipta.. macam Aziz Bari kata .. di Perak dah bertimbun2 rekod dunia.. REKOD DUNIA pada hari ini ialah...

KEPUTUSANNYA...
Mahkamah pada hari ini .. setelah mendengar keterangan dan hujah kedua-dua belah pihak.. maka diputuskan seperti berikut :

1) Oleh kerana Sultan `above the law`.. Sultan tidak boleh membubarkan DUN kerana dikhuatiri berpihak kepada satu pihak sahaja atau dalam erti kata lain memihak kepada PR.

2) Oleh kerana Sultan `above the law` juga ia tidak boleh mengikut politik yang dicipta oleh Zambri menuntut supaya dikekalkannya sebagai MB..

3) Di atas alasan bahawa mahkamah mempunyai `inherent discreationary power` maka mahkamah sebulat suara memutuskan kedua-dua MB adalah sah di sisi undang-undang Tubuh Negeri Perak.. dan demi keadilan .. mahkamah melihat tidak boleh satu `kapal` ada dua nakhoda.. maka oleh sebab itu.. mahkamah memutuskan supaya DUN dibubarkan melalui arahan mahkamah ini pada hari ini atau arahan ketua negeri iaitu Sultan .. Sekian terima kasih..

Yabeda-- bedu.. pilihanraya lagi...