Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




KRISIS PERAK - APA ERTI BISIKAN INI?????


kalau dinilai gambar ini..berbagai spekulasi boleh dibuat...
apalah agaknya tujuan bisikan itu...?

baginda Sultan Perak pernah berkata2 yang memberi harapan...
Raja Muda juga memberikan signal harapan...

Sultan berkata..Allah bersama2 orang yang sabar...

Raja Muda berkata....beta mahu berkerja dengan Pakatan rakyat....

kalau kita bersangka baik....apa yang disuarakan..?

kalau kita bersangka buruk...apa pula ceritanya...?

bukan niat nak menimbulkan rasa gundah gulana..sekadar untuk berhati2...maaf sekiranya ada yang tersinggung...patik mohon sembah derhaka...kerana mencurigai...

wallahualm..

DARI BLOG UMMI ANNI

4 comments:

PG berkata...

Salam Tuan Rumah,
Istana hanya boleh menjadi orang tengah.Kita hendaklah maklum `PR` Istana sangat bagus.Jangan kita cepat terkesan atau menaruh harapan pada kata-kata Istana.Dari pandangan saya sebagai rakyat Perak,Istana tidak ada kuasa apa-apa.Istana pun tidak berani membuat perkara2 yang tidak disukai oleh Kerajaan BN.Istana lebih rapat dengan BN dari non-BN.Tapi untuk berdialog dengan non-BN,Istana mestilah menyusun kata2 yang sedap didengar atau seperti memberi harapan kepada non-BN,bak kata pepatah seperti menarik rambut dalam tepung,rambut tak putus tepung tak selerak..hanya pandangan saya.

Pak Oncu berkata...

:) Nazrin berkata,,,, padan muko hang Nizar,,,,!!!!!!!!!!!!

iam_khufu berkata...

Jangan harap ada kata penenang dari Raja tersebut, lihat gaya dan lagaknya dah nampak siapa yang disukainya(mana lagi kalau bukan UMNO). Kalau dia mengiktiraf pakatan dia tidak akan datang di sidang berkenaan.

windtalker berkata...

Nizar dan Ngeh dipanggil menghadap Raja Nazrin sebaik sahaja baginda duduk di kerusinya. Pada masa tersebut wakil-wakil "pakatan" masih berdiri ditengah-tengah dewan dan tidak mengambil tempat duduk masing-masing,sementara wakil-wakil BN sudah berada di kerusi masing-masing.

Bisikan Raja Nazrin kepada Nizar kelihatan begitu ringkas.Tidak sampai seminitpun. Kemudiannya Nizar dan Ngeh turun dari pentas diRaja.

Nizar kemudiannya kelihatan mengarahkan wakil-wakil "pakatan" yang masih berdiri untuk duduk di kerusi masing-masing.

Itu sahaja yang berlaku dalam DUN semalam.

Raja Nazrin berkemungkinan menitahkan Nizar sebegini: " Get you jack-asses to sit at their respective seats. Show me some respect! Idiots!"Tindakan wakil-wakil pembangkang yang terus berdiri di tengah-tengah Dewan walaupun Raja Nazrin sudah bersemayam di pentas diRaja dan bersedia untuk menyampaikan titah ucapannya adalah satu tindakan biadab dan tidak menghormati Institusi Raja.

Jangan cuba buat cerita berdasarkan kata-kata Nizar yang terbukti penipu dalam kata-katanya walaupun dalam affidavit di mahkamah.