Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Pendedahan Pangkat Penyokong UMNO Mengikut Peringkat (ranking) - perisik rakyat

Abu

Artikel oleh : abang tiri imah_zuhri yang menetap di US
Dipetik daripada : sebuah akhbar di US

P/S : artikel ini diterjemahkan ke dalam bahasa melayu agar mudah difahami...harap maklum

Tahap 1 : penchacai najis
Penchacai UMNO tahap paling rendah dan paling hina diantara banyak2 penchacai... golongan-golongan ini menyokong UMNO kerana tak pernah menggunakan otak mereka sepanjang hidup mereka... Akhirnya mereka menganggap UMNO adalah betul dan siapa yang tak menyokong UMNO merupakan AL-JUBURI, PENDERHAKA, PETUALANG, PENGKHIANAT BANGSA, UNTA, dan lain-lain... mereka juga terdiri daripada orang-orang yang mudah mempercayai media-media BN terutamanya TV3 (lebih dikenali sebagai TV3/4) dan RTM...

Tahap 2 : penchacai biasa
Penchacai UMNO yang tidak kurang hinanya dengan tahap penchacai najis... mereka dikatakan lebih bijak sedikit dari tahap penchacai najis... mereka gemar memfitnah parti-parti lain selain UMNO dengan cerita-cerita yang tidak masuk akal...sebenarnya mereka yang tak masuk akal sebab mereka tak ada akal... disamping sifat mereka yang mudah mempercayai kata-kata BN dan kata-kata dari media BN... mereka juga gemar memaksa orang-orang lain mempercayai kata-kata (fitnah-fitnah) mereka... siapa yang tidak mempercayainya dianggap sebagai KETINGGALAN ZAMAN, AL-JUBURI, AL-LIWATI, UNTA dan lain-lain.

Tahap 3 : totok
Penchacai UMNO yang mempunyai minda yang sederhana... tak bodo, tak pandai... mereka gemar berforum di Tranungkite dan Mykmu... Mereka juga gemar edit video dan diupload ke youtube untuk tatapan anak-anak muda (dengan niat provokasi)... malangnya mereka kurang bijak untuk edit video sehingga video mereka mendapat rating yang rendah di youtube... Mereka juga gemar mencari pasal setiap kali berhujah dan jika mereka kalah, mereka akan menggelarkan puak PR sebagai UNTA, AL-JUBURI WAL-LIWATI, DIANA DANIELLE dan lain-lain.

Tahap 4 : sontok
Penchacai UMNO yang mempunyai minda dari tahap sederhana hingga tahap tinggi (tapi ada unsur-unsur kebenakan)... sama seperti puak totok, mereka gemar berforum di tranungkite dan mykmu tapi mereka lebih advance dengan membina blog-blog mereka sendiri... blog-blog mereka selalunya berunsur fitnah serta propaganda serta provokasi yang ikhlas dari hati mereka... sesiapa yang tidak bersetuju dengan artikel di blog mereka akan dilabel sebagai AL-JUBURI, BONEKA DAP, BONEKA KARPAL SINGH, BONEKA NGA DAN NGEH, BONEKA S.SIVAKUMAR, BONEKA LEE CHONG WEI dan lain-lain.

Tahap 5 : brontok
Penchacai UMNO yang terdiri dari golongan cerdik pandai (tapi ada unsur-unsur kebenakan)... mereka ini mampu berfikir baik atau buruk... tapi malangnya... fulus punya pasal... UMNO pon UMNO lah... segelintir pihak berkuasa dan hakim merupakan golongan brontok... sesiapa yang kata golongan ini salah atau menyalahgunakan kuasa akan dilabelkan sebagai AL-JUBURI, AL-LIWATI dan lain-lain.

(P/S : virus brontok yang pernah menggemparkan dunia IT tidak ada kaitan dgn artikel ini)

0 comments: