Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




PRK PENANTI: CUSTOMER MAHU PRODUCT KEMPEN BERASASKAN UBN.

UBN kecewa….. Mengapa ek?? Sebab…. walaupun dia tak bertanding di Penanti tapi dia menjai hot topic yang digossipkan di sana. The public there, tak berapa minat nak dengar tentang hal calon bebas tapi they are more interested in UBN issues… seperti isu negeri Perak. Nampak gayer nyer, kelihatan seolah-olah PKR bertembung dengan UBN.

Woiy… UBN tak bertanding tapi mengapa hangpa bedai depa. UBN tak bertanding tapi depa mau PKR kalah….. PKR is still their enemy. Mana tau dalam diam… depa perguna calon-calon bebas ni untuk hentam PKR. That one…. for sure punyer ler.!! Bukan 3 hentam 1 tapi 4 hentam 1. Yang hat satu daripada empat tu…. invisible….!!! They have common interest and one common enemy… who else….PKR.!!!! Oleh itu…. PKR mesti ditumbangkan di Penanti. Hangpa tahu ker yang the ‘invisible’ no.4 tu sapa?? UBN ler!!!

Sebab tu…. PKR mesti gasak UBN teruk-teruk. Dan…. the ghost of Altantunya pun, suka rela mai untuk berkempen sama. Dia volunteer….. kita nak buat apa. Kempen pi la…. Janji UBN kena!!! Lagi pun, dendam dia belum terbalas. Itu yang kat mana ada peluang…. dia mesti pi punyer…. untuk memperjuangkan nasib malang dia dan untuk bagi tau semua orang yang dia dianiaya.

Isu kempen…. banyak berkisar pada isu nasional….. isu tempatan not much!!! Public lebih suka isu nasional, sebab ia lebih significant terutama nyer, dalam usaha untuk PR cuba menuju ke Putrajaya. Kita perlu dedahkan kepincangan-kepincangan UBN…. biaq public semua tahu. Jangan ingat depa tak bertanding….. isu-isu berkaiatn depa…. orang tak ambik pot di Penanti. Isu-isu depa ler yang Penanti dok nanti-nantikan. They’ve got no choice. Kita cuma deliver apa yang customer kita mintak….. betoi tak??? Itu nama nyer strategi dan smart-campaign, beb.!!!

UBN jangan salahkan kita. Kita berkempen guna isu yang public nak dengar….. baru ler ramai orang mai dengaq…. Kita mau orang dengaq…. bukan kerusi yang dengaq!!! Nak pull ramai orang mai dengaq kempen kita….. kita mesti cakap pasal isu yang depa mau dengaq. Bodo ler…. kalau kita pi lencong hat yang lain…..!!! After all, Penanti tau, PKR bukan lawan itu 3 calon semata-mata tapi indirectly, lawan PKR ialah UBN. Sebab tu, fokus kempen depa ialah UBN….. Ini dah jadi common knowledge yang sudah diterima oleh para pengundi di Penanti. Nak buat lagu nama lagi. Kita play along jer ler……

Itu yang UBN dok kalut tu…. tak bertanding pun kena hentam!!! Lantaran itu, depa pun hantaq ler… cyber-troopers depa yang terdiri daripada barisan EXCO Pemuda UMNO untuk melancarkan serangan balas, ala-ala perang psikologi ler… terhadap para pengundi di Penanti. Dengar cerita…. Lokman Nor Adam pun ada sama. Hangpa nak tahu lebih lanjut, hangpa klik sini.

Ironi nyer UBN ini….. dalam tak mau bertanding dan tak bertanding tetapi terpaksa pulak berhempas pulas mempertahan diri daripada serangan-serangan yang ditopedokan kepada mereka. Ha… ha…ha…ha…ha…!!! Isy…. kesian nyer, tetapi seronok jugak…. Sebab, kedatangan budak-budak UBN ni, telah membangkitkan thrill….. excitement….. dan ghairah pilihan raya, yang sejak hari penamaan calon… orang dok merungut….. boring dan hambar. Sekurang-kurang nyer kedatangan mereka di Penanti, dapat mengembalikan kemeriahan yang sepatut nyer dirasai sewaktu pilihan raya. The people of Penanti kata… welcome ….welcome… welcome.!!!

Kepada para penyokong PKR yang berkempen di Penanti….. don’t take things easy. Go campaign all out…..!!! Walau pun lawan hangpa bukan UBN tapi anggaplah UBN sebagai musuh di belakang calon-calon bebas tu. Sebab tu, hangpa tak boleh leka dan jangan sekali-kali terpedaya dengan trick UBN yang memang mahu hangpa rasa confident dan terleka. Walau pun Penanti itu kawasan kita tapi hangpa mesti berjaga-jaga dan berwaspada sebab depa tu mai nak pekena hangpa. Keharan depa sepatut nyer membuatkan lebih alert dan lebih kuat bekerja sebab kalau dah terlepas dekat depa….. menyesal tak guna!!! So… all the best!!!

Sebelum aku chalo…. kita ucakan selamat datang kepada UBN cyber-troopers ke Penanti. Hangpa mai, kami menanti dengan open hati.

Lawan Tetap Lawan!!!! Takbir!!! Makkal Sakti!!!!

perakexpress

0 comments: