Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Aku Cuma Dapat Kena Maki Je !!!!

Ramai orang ingat..kami di Bloggers Network ni dibayar oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Kalau gaji Nizar dengan EXCO pun kena beku... nak bayar kami macam mana?

Dan ada yang kata kami dibayar oleh parti. Parti mana? Nak kata PKR... ketua PKR negeri sendiri bagi tau... "kalau ada Matsamankati... seduit pun aku tak mau bagi!"

Nak kata Pas yang bagi... tok sah kata nak bagi duit... nak minta pas petugas pun depa tak bagi!!

Bila mula-mula kami berkampung di Bukit Gantang, semua tempat penginapan... peralatan dan sambungan streamyx dan broadband kami kena cari sendiri. Nasib baik la ada Pak Rahim tolong carikan rumah kat Simpang.

Orang ramai kat luar sana mahukan maklumat. Kat mana ada program... Nizar ada kat mana... kat mana ada ceramah... macam-macam harapan rakyat yang diperlukan dari kami. Tapi kami nak dapat kat mana? Pengurusan pilihanraya Pas tak pandang pun kat kami... sehinggalah kami dapat berjumpa pada satu hari... dengan Misbah dan Dr. Khairudin. Bukan kami nak mintak duit... cuma nak minta kad petugas... atau apa saja la kad pengenalan diri supaya kami dapat bergerak tanpa sekatan yang bukan-bukan. Sekurang-kurangnya orang tau... kami orang parti... buat kerja untuk PR... bukan ejen Umno. Tapi permintaan kami ditolak oleh Hj.Asmuni.

So... bilik Gerakan is out of bound bagi kami. tak ada pas... tak boleh masuk. Nak masuk kena ada jeneral yang approve. Dan bila tak ada pas petugas... petugas yang jaga pintu pun dok pandang serong kat kami. Ada yang kata kami SB... ada yang siap perli lagi... sebab depa ingat kami ni wartawan Umno.

Nak harapkan maklumat dari bilik Gerakan... tok sah harap. Nak dapatkan interview dengan kepimpinan Pas... tok sah harap. Memang dalam ucapan-ucapan Nizar... dia ucap terima kasih kat bloggers... tapi hakikatnya... sapa pun tak pandang kami.

Tapi kami tetapkan pendirian... kami buat untuk Pakatan Rakyat. Kami buat untuk rakyat. Tak dapat cara betul... kami buat cara tak betul. Matlamatnya... Nizar mesti menang.

Kalau maklumat dalam bilik gerakan Umno pun kami boleh dapat... inikan pulak dari bilik gerakan Pas. Kami pasang kabel... pasang ejen... pasang SB. Tu pasai kami boleh juga salurkan maklumat kepada semua. Dan aku bagi tau kat Hj. Asmuni dalam satu perjumpaan hari tu... kalau kami tak dapat maklumat cara halal... kami buat cara haram. Kami ambush Nizar masa tengah makan... nak marah... marah la.

Sebabnya... bila kita tanya apa program Nizar... orang tu suruh tanya orang ni. Orang ni suruh tanya orang tu. Last-last jawapan yang kami terima... RAHSIA. tak boleh bagi tau!

Dua hari terakhir... masa tu memang genting. Jeneral-jeneral Pas dah angkat kain putih. Asmuni angkat tangan... Ustaz Nasha pun surrender. Laporan-laporan risikan menunjukkan Pas ketinggalan.

Dari awal... kita bersikap defensif. Kita biarkan umno buat macam-macam tuduhan... dan kita habiskan masa menjawab tuduhan depa.

Jentera dibawah asyik memikirkan perkara remeh. Kisah Wan Azizah makan durian dengan garpu pun nak dibincangkan diperingkat tertinggi. Kisah Wanita PKR pakai cermin mata hitam pun nak dibincangkan dalam jawatankuasa induk. Muslimat Pas bercakaran dengan Wanita PKR.

Pukul satu pagi hari Isnin... kami di panggil kesatu tempat. Umno main kotor... Mahathir datang untuk kejutan terakhir... Jamal dan Osman akan buat buat ceramah... nak buat macam mana? Nak ceramah tak sempat... nak buat risalah... tak sempat. masa tu la blogger diperlukan.

Dan aku bangga dengan member-member Bloggers Network. Dan aku ucapkan terima kasih kepada stringer-stringer kami yang berkeliaran di lapangan.

Apa yang kami buat... tak perlu kami ceritakan. Ini kerja kami... cara bersih pun boleh... cara kotor pun boleh. Kami tak terikat dengan undang-undang dan protokol parti.

Untuk keputusan pengundian... kami dah buat perancangan. Albanjari mesti ada kat Bilik Gerakan Utama untuk melaporkan keputusan terkini. Dan dia pun dah war-warkan dalam blog dia... live dari Markas Ayer Kuning.

Tapi sapa yang melayari blog Albanjari malam tu... mungkin kecewa sikit. Wak hanyalah salah seorang daripada ratusan yang melihat keputusan melalui screen. Tak ada keistimewaan untuk Wak Albanjari. Malah dia gagal melapor kepada kami di Stesyen Maya 1 tentang keputusan terkini. Kami di Stesyen Maya 1 mendapat laporan yang yang jauh lebih tepat dan cepat dari Wak. Macam mana?

Tak payah bagi tau. Tak dapat cara elok... kami buat cara tak elok. Nak marah... marah la.

Malam tu... handphone aku menerima beratus sms... mengucapkan tahniah kerana berjaya membuat liputan yang cepat dan tepat. Mungkin ada satu dua yang aku jawab... yang lainnya... aku cuma tersenyum. Kerja aku selesai.

Terima kasih lagi sekali kepada semua petugas yang buat kerja sepenuh kerelaan. Terima kasih kepada stringers kami yang berkeliaran... terutamanya geng-geng Ahli Parlimen Pokok Mempelam.

Esok aku nak buat pembedahan terhadap PKR pulak.

Itu cerita dari MatSamanKati.

Sya :

Betul apa yang dikatakan oleh MSK sebab ramai ingat kami buat kerja ni macam puak blogger umno buat kerja ke..asyik pikir duit je...kami buat semata-mata untuk menegakkan kebenaran dan keadilan.Sya bercakap sebagai seorang BLOGGER dan bagi sya pemikiran sya masih sebagai rakyat..Rakyat lebih POWER dari mana-mana parti kat seluruh DUNIA ni!!!!

Bab kerjasama dengan PAS tu memang realiti bukan nak burukan tapi kadang kala kita kena belajar dari kesilapan kita!!!

Takde faedahnya kita menyimpan sikap EGO dan SOMBONG tu...Ramai yang masa tu nak tunjuk yang depa pegang jawatan tinggi tapi hampeh je kerja mereka.Semua kena ingat kami tak mintak banyak tapi yang kami mintak ialah INFO!!! ADA FAHAM!!!!

korang kena keluar duit ke nak bagi kami info???

Bagi aku masa tu kalau tak FIKIRkan nak menangkan Dato seri Nizar mesti aku dah angkat kaki dah, pasal kerjasama dari tempat maklumat memang HAMPEH tahap TINGGI punya!!!!

Bila berjanji memang menggunung tapi bila nak tunaikan semut jalan lagi laju la..!!!!

Bagi sya la ni sya tulis sebagai seorang yang umum bloggers,mana betul kita sokong mana tak hanpa tau la sendiri....


BETUL KATA MSK KAMI BLOGGERS DAPAT MAKI JE LA!!!!!!

Tapi aku terima semuanya sebab berkat kerja kuat kami allah kurniakan kemenangan pada kami dan pada dato seri nizar demi islam dan keadilan!!!!

allah hu akbar!!!!!suara rakyat suara keramat!!!!

3 comments:

realaduka berkata...

sabarlah sha ya!!, mana mana yg buat leceh pada blogger patut di bantai dan di dedah aje , biar diaorg sedar sikit!!

sya berkata...

takpe la realaduka..kami ni buat kerja fisabillillah..semuanya kerana allah...biar tuhan je yang tahu....

En. yAt-kO berkata...

Ya Allah panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,perluaskanlah rezekinya, dekatknlah hatinya kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat Ya Muhaimin jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang cinta nafsu?Jagalah hatinya agar tidak berpaling daripada melabuhkan hatinya pada hatiMu.jika dia rindu,rindukanlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu Ya Allah Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang meyeru manusia kejalanMu jika kau halalkan aku merindui sahabatku, janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada cinta hakiki,rindu abadi dan kasih sejati hanya untukMu Ya Allah kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan, kecemerlangan hidup di dunia akhirat kelak.