Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




SIVA DIFITNAH!!!

Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak V Sivakumar mendakwa beliau telah difitnah berhubung arahan mengeluarkan notis persidangan dewan itu yang dijadual pada 7 Mei ini.

Katanya beliau terperanjat dengan laporan akhbar The New Straits Times (NST) semalam bahawa ada pihak mengatakan beliau telahpun dimaklumkan tentang persidangan DUN itu sebelum notis mesyuarat itu dikeluarkan sedangkan sebelum ini, beliau berkata notis itu dikeluarkan tanpa pengetahuannya.

v sivakumar and perak state"Saya tidak akan membiarkan perkara ini. Ini merupakan satu lagi usaha untuk menjatuhkan maruah dan kredibiliti saya.

"Kalaulah tuduhan yang dibuat itu benar, kenapa pula orang yang mengeluarkan kenyataan itu tidak berani memberi identitinya dalam akhbar. Kenapa hanya mengatakan (sumber berita itu) sebagai orang yang ada kena-mengena dengan Pejabat Menteri Besar," katanya dalam satu kenyataan di Ipoh hari ini, lapor Bernama.

Sivakumar berkata beliau tidak dimaklumkan terlebih dahulu sebelum notis memanggil persidangan DUN dikeluarkan oleh Setiausaha DUN Perak, Abdullah Antong Sabri, pada Jumaat lalu.

Katanya perjumpaan beliau dengan Abdullah seperti yang dilaporkan oleh akhbar itu adalah selepas notis itu dikeluarkan oleh Abdullah tanpa sebarang rundingan terlebih dahulu dengan beliau.

"Saya diberitahu bahawa satu notis telah dihantar ke pejabat saya lebih kurang pukul 10 pagi. Notis yang sama telah dihantar oleh Setiausaha DUN kepada semua Anggota DUN. Saya telah melihat notis itu lebih kurang pukul 1 petang.

"Saya hanya berjumpa dengan Abdullah lebih kurang pukul 3 petang selepas beliau balik daripada sembahyang Jumaat," katanya.

NST semalam melaporkan bahawa Sivakumar tahu mengenai notis mesyuarat itu sebelum ianya diedarkan kepada semua 59 ADUN.

12 comments:

Parpu Kari berkata...

KEPALA HOTAK KA U DIFITNAH, KAU NI BETUL2 PENGKHIANAT BANGSA LA SYA!

APA KATA LEPAS NI KAU BUAT SATU RUPA SIVA TU DAN KAU PUJA LA DIA HARI2 YA!

FITNAH KONON....UUUWWEEKKK

Parpu Kari berkata...

KAU SANGGUP PERCAYA CAKAP SI KELING PARIA NI!~ MUAHAHAHAHAHAHA

APA PUNYA BANGANG LA KAU NI SYA BODOH PUNYA REFORMIS, JANGAN LA DIKUDAKAN SELALU....PAKAI OTAK LA SYA!

APA PUINYA GILA LA KAU NI!

HaHs berkata...

Ada langau sampah pencacai najis rupanya kat sini!
Ko tu le pengkhianat bangsa bongok. Memalukan melayu dan rakyat Perak aje. Pegilah cium bontot Najib dan Zambry kutty perosak dan perampas tu yg blagak nak jadi MB dan Speaker cara haram.

Lagi baik percaya dia dari percaya ko yg jadi pencacai Najis tuh. Kurang2 dia tu Speaker - ketua Dewan negeri dan peguam. Ko Pariah jual kari tepi jalan.

Ko je le buat satu patung Najis dan Zambry kutty, lepas tu ko puja bagi duit ke rasuah ke projek ke. X pun nombor ekor. Tp bukan masa pemilihan ler sbb tu dah biasa pemimpin ko bagi, biar keluar dari mulut diorg masa ko puja. Lagi satu, ko jumpa bomoh pasang tangkal bawah meja dia, baru le mujarab.

Agak2 x kluar je ko kudakan je diorg, lepas tu baru panggil Soi Lek ke Samy kudakan ko. Baru ada umph. Baru lah 1 Malaysia!!
hehehe...

Lepas tu bising2 je, ko cakap le " Itu Quran boleh bikin jalanraya ka?" mcm yg kawan tunggangan ko cakap. Ataupun " Ramailah org malaysia yg kudung tangan dan kaki terutama orang2 Umno sbb suka rasuah, rompak dan curi."

Last sekali ko cakap kat diorg dgn linangan air mata, bersatulah mamak2 melayu agar bangsa asing tidak memijak kita kat org melayu. Lepas tu auta kat cina india Perpaduan diutamakan, rasuah ditingkatkan. Maka engkolah akan digelar Pejuang rasuah abad ini.

Bodo punya Umno!

Ariyos...

Parpu Kari berkata...

PAS SESAT SIAL NAK MAMPOS SANGGUP BERKERJASAMA DENGAN PELIWAT, PENGKHIANAT, MEMALU BANGSAT MACAM KORANG LA YANG MEMUSNAHKAN NEGARA, KAMU SEMUA KETURUNAN YANG SUKA MENJILAT KUNYIT, TU LA PASAL KAMU SEMUA GILA PADA AL JUBURI WAL LIWATI!

NIK AJIS NIK SESAT, NIZAR NAMRUD HARAMI, ANUWAR AL JUBURI WALIWATI

ELOK LA DALAM PARTI KORANG SEMUA BOLEH, DEPAN BELAKANG, RASUAH , SEX BEBAS, SEX SONGSANG....SEMUA BOLEH, NIK AJIS CONFIRM KAT KORANG SELAGI SOKONG PAS MASUK SYURGA PUNYA KAN!

tok iskandar berkata...

Macamana kalau esok SPR isytiharkan perletakan jawatan ADUN Penanti x sah........jeng..jeng..jeng

Kalau sah lainlah citernya,cuma tok cadangkan pemimpin PKR dan DAP berhenti menghentam antara satu sama lain dalam media totok umno.tak ada untungnya.bak menadah badan kita untuk ditembak dengan peluru hidup.

tok setuju juga dengan pandangan bloggers,tindakan UMNO lepas ni adalah menguasai kerusi Speaker Perak.Lepas UMNO menguasai Speaker,tidak susah untuk menambah banyak lagi kerusi untuk kawasan majoriti Melayu di Perak sebagai taktik untuk memenangi PRU akan datang.

Tok tak tahu apa persediaan PR di Perak.Tindakan ketua kampung yang dilantik oleh PR menyaman zambri kerana memecat mereka akan menyukarkan zambri mentadbir Perak kerana ketua kampung ini dipilih melalui undian orang kampung.

Tak kena gaya muflis zambri dan bolehlah kita adakan pilihanraya kecil di kerusinya

Ketua-ketua kampung ini akan menjadi duri dalam daging UMNO.Macamana UMNO nak memerintah Perak kalau rakyat dah benci kat mereka.

Lepas ni eloklah bloggers semua cari kelemahan zambri dan biar dia tak dapat lepak langsung dan berkesudahan seperti khir toyo.

zambrilah yang mula-mula menimbulkan isu perjanjian pangkor 2 yang kononnya ada perjanjian sulit nizar dengan DAP.Lepas tu nizar difitnah sebagai boneka DAP.

rakyat tak perlukan pemimpin yang reti tahu memerintah dengan cara memfitnah orang lain.jika benar dedahkan semula perjanjian pangkor 2.jika gagal,PR boleh menyaman UMNO atas tuduhan memfitnah dan mencemarkan imejnya.

PR juga perlu menguatkan kedudukannya dan mengeratkan kerjasama sesama PR sebagai persediaan PRU akan datang.dekati dan fahami rakyat.umno sudah mula belajar dan seorang timbalan menterinya tidur di rumah peneroka sebulan sekali untuk dekatkan diri dengan masyarakat.

eloklah PR sedar dan mula mendekatkan diri dengan rakyat dan rajin turun ke padang agar rakyat dapat melihat PR sebagai alternatif kepada BN

abgBro berkata...

alamak..gajah udoh naik minyak!!

ha ha haaa

HaHs berkata...

Hahaha...

Woit marah bro, nanti kena jual! Kari tak laku nak jual kunyit?

Tulah aku dah kata kat parti ko tu macam2 ada, ko x caya. Rasuah diutamakan.

Parti ko UMNO sesat? itu dah lama aku tau. Apa? Sokong ko masuk syurga. Rupa-rupanya ko lah penyokong setia ajaran sesat kat selangor tu. Mana ko sembunyikan Tok guru ko, Bagitauler aku! aku nak duit ganjaran RM 10 000.

Baginda Reformasi berkata...

hahaha parpukari cium bontot Zambry mamak... putih macam pungkoq kuali tu... hahaha jgn gado2... fitnah UMNO = jujur nye UMNO...

slyer berkata...

Dey parpu, ayat copy paste boleh claim jugak ke? Mmg la kau ni perangai cam pariah kasta paling bawah. Hidup atas ehsan kipas2 bontot org je. Berapa upah kau utk satu posting daaa..
Copy paste lagi byk2, boleh claim lagi byk......ahaks.

sya berkata...

alhamdullilah semoga allah membuka hati parpu kari untuk bertaubat!!!!jangan asyik cium dan ikut je buntut najib dan zambry tu ya..akibatnya macam ni la asyik mencarut je BPN ni...

Baginda Reformasi berkata...

yg parpu kari lebih2 kenape? da tuan ne badan kate dia tak tau pape... ni nk jilat gak bontot zambry...
sila lah melawat kesah di sebalik kekecohan sidang DUN MELAKA yang diwar-warkan media TORTOQ UMNO...
link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/lucah-mr-lee-dan-betty.html

IRON MASK berkata...

salam....marilah kita sama sama berdoa semoga Allah tiupkan cahaya dlm hati parpu kari untuk bertaubat dari menyokong umno bn yg nyata terang tak yang bersuluh parti bertuankan bangsa yang tak disebut pun dlm al quran...

Ya Allah ya tuhan kami....ampunkanlah saudara parpu kari kerana dia tidak mengetahui hakikat sebenar samada kerana hatinya telah di blok oleh wang atau perkara lainnya.

Ya Allah ya tuhan kami...kau tiupkanlah sedikit cahaya hidayah dan taufik mu ya Allah ke dlm hati parpu kari supaya dia tidak terlanjur lebih jauh bersama perjuangan yang tidak Kau redhai.

Ya Allah ya tuhan kami....kau jauhkanlah bala serta mala petaka dari parpu kari agar suatu hari nanti jika dipanjangkan umurnya maka akan sedarlah ia akan kebenaran yang selama ini dilindungi oleh ketua ketua nya.

amin ya rabbal alamin....