Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




RASUAH DULU KINI DAN SELAMA-LAMANYA...

Seronok dapat baja free ye bang..?

Bukan senang nak dapat anak ayam free...

Pesen lama... dalam beg plastik tu ada kain baju... kah kah kah kah kah... ambik jangan tak ambik...

Daripada lori ni lah semua bantuan-bantuan mee segera tu turun...betul-betul depan Markas UMNO Kampung Chel.

UMNO dulu, kini dan selamanya... Rasuah...

sumber Perisik Rakyat

7 comments:

Hijat Panjang... berkata...

ambek jangan tak ambek...tapi PANGKAH jangan sekali-kali umNO-bn..PANGKAH mau BULAN...that's all, sonang bai tuu...

CYBERCDO berkata...

BN beri A baja , A ambil dan sebagai timbal balik kita"mesti" untdi ;itu A dan BN terlibat dengan rasuah.

BN beri B baja , B ambil dan sebagai timbal balik B tak semestinya undi BN itu sedekah namanya.

PAS beri C beras dan kata BN amalkan rasuah,C ambil dan sebagai timbal baliknya C"mesti" undi PAS ; itu rasuah dan bongkah namanya

PAS beri D beras dan kata BN amal rasuah , D ambil dan sebagai timbal balik B tak semestinya undi PAS, itu sedekah yang tak ikhlas namanya.

Itulah PAS, Bila apa yang BN buat, siap dengan hukum hakamnya, yang Pas buat benda yang sama, sekampit beras dan sejumlah wang.....itu sedekaha jariah..bila BN itu rasuah....

aspirasi2020 berkata...

ini adalah sedekah... amal jariah... bantu rakyat!

Kan sedekah sebahagian dari ibadah..

tharieq dhiyauddin berkata...

PR dah takde modal..

momotaro berkata...

tak per... diorang semua dah sedia maklum.. umno kasi barang boleh amik tapi bila nak undi pangkah PAS... gula2 umno nie memang wajib ada time pilihanraya.... jadi memang tak pelik la....

Na'im Nikmat berkata...

Terlalu banyak sebab yang mewajibkan kita menumbangkan UMNO/BN dari muka bumi Malaysia yang kita cintai buat selama-lama. Samada kita sedar atau tidak kita semua terdiri daripada golongan yang dinafikan hak dan golongan yang dibelenggu dengan pelbagai Akta-Akta zalim yang dilakukan oleh UMNO/BN bagi meneruskan survival politik kotor mereka.Berikut adalah sebab musabab mengapa saya mengatakan UMNO/BN perlu ditumbangkan.

1.Anda dibelenggu ketakutan Akta-Akta Zalim lagi Keji seperti I.S.A(Akta Keselamatan Dalam Negeri) anda pada bila-bila masa boleh ditangkap dan dihumban kesana tanpa perlu dibicara.Pembebasan 13 tahanan I.S.A yang dilakukan baru-baru ini adalah semata-mata untuk meraih undi berikutan Pilihanraya Kecil yang berlaku ditiga Negeri serentak.

2.Anda tidak dapat berita yang telus dan tepat kerana terdapat Akta yang mengekang pengetahuan anda tentang salah laku pihak UMNO/BN.Akta ini dikenali sebagai PPA(Akta Mesin Cetak dan Penerbitan) memang anda kena tipu hidup-hidup dengan media yang mereka kuasai seperti RTM1,RTM2,TV3,TV9,NTV7,Beria Harian,Utusan Malaysia,The Star dan mcm-mcm lagi yang seangkatan dengannya.Antara media yang dizalimi dengan Akta PPA adalah Harakah dan Suara Keadilan yang diarahkan memberhentikan penerbitannya dengan serta-merta zalim lagi mengzalimi.Namun seperti I.S.A tiba2 sahaja tindakan untuk memberhentikan penerbitan kedua-dua akhbar ini ditarik balik,ini juga dilihat dilakukan semata-mata untuk memancing undi kerana kedua-duanya dilakukan disaat-saat akhir dan sangat hampir dengan tarikh pengundian pilihanraya kecil diketiga-tiga negeri.

3.Institusi Legislatif dan Kehakiman dikuasai oleh UMNO/BN.Pelantikan Ketua-ketua badan ini dilakukan secara tidak telus dan dipilih terus oleh pemimpin UMNO/BN untuk kepentingan politik mereka.Akibatnya keadialan sama sekali tidak dapat ditegakkan.Seperti yang terjadi di Perak apabila kuasa Legislatif dinafikan hak-hak mereka.Maka dengan cara ini sahaja mereka mampu merampas kuasa kerajaan Pakatan Rakyat iaitu dengan cara kotor.Kerana secara Undang-undang Dato Seri ir Hj.Nizar Jamaluddin masih sah sebagai menteri Besar sehingga Mahkamah mengatakan sebaliknya.

4.Kakitangan Awam dan Pelajar Institusi Pengajian tinggi dibelenggu dengan Aku Janji dan AUKU (Akta Universiti dan Kolej Universiti).Bagaimanakah kita hendak melahirkan pemimpin yang lantang bersuara dari kalangan pelajar dan interlek jika suara mereka disekat.

5.Pilihanraya yang tidak bersih dan adil apabila pengerusi SPR(Suruhanjaya Pilihanraya) yang sepatutnya dilantik oleh Suruhanjaya Pilihanraya di bawah Parlimen namun sebaliknya apabila pengerusi SPR dilantik secara terus oleh mereka sendiri dan ini dilakukan supaya SPR dapat menjamin kepentingan mereka.

6.Amalan Rasuah,kronisme,Moral dan Penyalahgunaan Kuasa yang dilakukan pemimpin-pemimpin UMNO/BN.Tiada siapa yang mahukan pemimpin yang kotor sebegini.

7.Memanupulasi agama demi kepentingan politik.Selama 50 tahun lebih berkuasa UMNO menyatakan bahawa Malaysia adalah Negara Islam, namun UMNO tidak pernah ingin melaksanakan hukum2 dan syariat Islam buktinya Riba telah dihalalkan oleh mereka dalam sistem-sistem kewangan. Arak&Judi dijadikan hasil pendapatan kerajaan melalui cukai lesen penjualan arak dan aktiviti perjudian.Inikah modul Negara Islam yang ingin dibawa UMNO? Hudud pula telah diperlekehkan seolah-olah bersifat kejam dan tidak bertamadun seperti yang dinyatakan oleh Ulama mereka.Antara ungkapan pemimpin UMNO yang menghina Hudud dan Islam ialah “kalau Hukum Hudud dilaksanakan, semua rakyat Malaysia akan kudung.. boleh buat sup tangan…”.Perbuatan ini adalah lebih teruk jika dibandingkan dengan Ngah kor Ming(DAP) yang hanya tersalah sebut nama surah di dalam al Quran dan beliau juga tersilap ketika membaca ayat tersebut kerana mungkin kurang biasa dengan sebutan tersebut.Namun tafsir ayat tersebut amat jelas disebut beliau.Namun UMNO terus menerus menjaja isu ini hingga membuat satu laporan polis,sepatutnya mereka yang dipertanggung jawapkan dengan isu menghina Islam dan Syariat Islam kerana terang-terang menghina Hudud yang termasuk dalam Hak-hak ALLAH.

Tidak cukupkah alasan-alasan ini untuk kita rakyat yang dizalimi menumbangkan UMNO/BN hidup-hidup dari kancah politik tanahair kita.Politik kotor mereka harus dihentikan dengan kuasa yang ada pada tangan kita ini.Ayuh marilah bersatu menentang kezaliman.Umat Islam terutamanya cukuplah apa yang telah UMNO/BN lakukan terhadap Agama Islam yang suci ini.Selama 50 tahun memerintah, UMNO tidak pernah bercadang menegakkan Undang-undang Islam bahkan diperkekehkan undang-undang Islam dan mereka membuat acuan agama islam dengan menggunakan akal mereka maka lahirlah Islam Hadari. Lihatlah bagaimana mereka memanupulasi undang-undang Hudud,mereka menampakkan hudud kejam dimata bangsa asing.mewujudkan ketakutan pada bangsa asing,kotor sungguh politik mereka.oleh yang demikian wajib bagi kita umat Islam memastikan UMNO/BN berkubur supaya tanahair tercinta kita bebas dari anasir-anasir parasit ini..Takbir!!!Reformasi!!!Makkal sakthi!!!! ALLAHUAKBAR!!!!!!!

Suli & Janggut & Bro Luv berkata...

Kepada Penyokong Pakatan Rakyat,

Sila pesan pengundi-pengundi di Bukit Gantang/Bukit Selambau/Batang Ai yang kamu kenal keluar mengundi seawal-awalnya untuk mengelakkan 'Pengundi Hantu' mengambil alih undi mereka.

Dan ramalan cuaca meramalkan hujan akan turun di Bukit Gantang/Bukit Selambau dari pukul 12tengahari hingga petang.

Polis Trafik juga akan membuat RoadBlock di banyak tempat dan ini akan menyebabkan jalanraya sesak dan pengundi mungkin terkurung dalam traffic jam dan tak dapat sampai ke tempat mengundi dalam masa.

Jadi, sila pesan pengundi-pengundi supaya keluar mengundi di sessi pagi.


Terima Kasih.

-----------------------------------

Dear All Pakatan Rakyat Supporters,

Pls request all the voters in Bukit Gantang/Bukit Selambau/Batang Ai that you know to go to cast their vote earlier to avoid 'Pengundi Hantu' taken their place.

Besides, the wheather forecast show there will be rainy day in Bukit Gantang and Bukit Selambau from afternoon onwards.

Furthermore, the Police will imposed Roadblock on many main roads and this may cause voters caught in the traffic jam and unable to reach the polling station on time.
Therefore, pls tell the voters to cast their vote in the morning session.

Thank You.

@@ Bro Luv Kuala Pilah NS @@