Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




339: Hari Ini Dalam Sejarah (bhg 1)

Pagi tadi aku sampai depan Pejabat SUK jam tepat jam 8:00 pagi. masa aku sampai, suasana tenang. yang ada cuma FRU, polis balai, polis trafik dan jugak wartawan media dekat 30 orang.

Jalan depan SUK depa tutup terus. cuma orang-orang berkenaan je yang boleh masuk. yang mana rumah depan SUK pun tak leh lalu. kene parking jauh sikit. tapi yang baguihnya, FRU jaga rumah depa dari semalam.

Pintu pagar SUK depa blok jam 8:50 dengan trak FRU.

Aku heran... di Negara Malaysia, polis lebih berkuasa dari Dewan Undangan Negeri. polis ada kuasa untuk halang dari ADUN-ADUN dan EXCO-EXCO dari menghadiri Persidangan DUN. Malaysia memang negara yang pelik.

Sambil-sambil aku dok ronda, aku dok perati sorang brader. muka sikit punya skima. dia ni sambil jalan dia pegang PEN KALER BIRU. pen dia special sikit pasai dia kena pegang tegak pen tu. aku pi usya tepi dia, ingat takiut dakwat tumpah, rupanya PEN JAMES BOND. ada mini kamera beb. patut la semacam je pegang... ingat..! PEN KALER BIRU, size kecik sikit dari ibu jari.

SB ke tu? ini sudah bagus..! PDRM melangkah setapak kedepan. tapi nasihat aku untuk SB-SB yang ada kelengkapan moden ni, lain kali train dulu cara pegang pen yang betul. cara yang korang praktik sekarang senang sangat kantoi... ni teguran ikhlas ni. bukan sindiran. jangan sampai penjenayah mendului PDRM dalam setiap tindakan.

Jam 9:05 pagi FRU siap siaga untuk menyambut ketibaan para ADUN dan EXCO yang dijadualkan untuk mengadakan Persidangan Dewan Undangan Negeri didalam Pejabat SUK.

Ada tak kurang dari 50 anggota FRU lengkap berpakaian ala-ala "Robocop" ssiap dengan Shield, Rotan, Senapang untuk Bom Asap dan jugak Senapang Peluru Getah.

Perang akan bermula kejap lagi.

Bersambung bahagian 2...

4 comments:

GOMO berkata...

SALAM ADIK SYA...

POLIS SEDIA BERKHIDMAT!!!

POLIS SEMAKIN CANGGIH KELENGKAPAN NYA....

SYABAS POLIS DIRAJA MALAYSIA

kakyong berkata...

salam..

mak aii.. gagah perkasa, mcm nak halang org mengamuk.. dasat juger yer preparation diorang..

sya berkata...

diaorang takut dengan bayang-bayang sendiri...itu pasal cover bagai nak rak...

MuhD NoR AzyM berkata...

Wau..dasyatnye.. Mcm James Bond la SB tu..eh bukn SB tu..Pen tu..
SB tu mcm dot dot dot je........