Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Ketua Polis Perak: Melampaui Bidang Kuasa? ...ADOIYAIIII

Quot dari malaysiakini "5.25pm: The Perak police chief has issued a warning to the public not to gather at the state secretariat tomorrow. State police chief Zulkifli Abdullah said that according to the assembly secretary, the emergency sitting of the assembly tomorrow was not valid.

Terjemahan - Ketua Polis Perak telah mengeluarkan amaran kepada orang awam agar tidak mengadakan sebarang perhimpunan haram esok , Ketua Polis Negeri Zulkifli Abdullah juga menjelaskan bahawa Sidang Tergempar esok adalah tidak sah.

Bab amaran supaya tidak diadakan perhimpunan tu aku tak nak ulas sebab tu termaktub dalam bidang kuasa PDRM dan aku jugak setuju ianya dikeluarkan untuk mengelak sebarang kejadian yang tak diingini.

Tapi aku tak boleh nak tahan diri aku dari komen bab yang aku bold kan tu.

Perlu ke sebarang arahan dari Speaker Dewan Undangan Negeri mendapat PENGESAHAN daripada pihak PDRM? kenyataan dari Ketua Polis Negeri ni bagi aku boleh di klasifikasikan sebagai menyalahguna kuasa.

Perkara-perkara atau arahan-arahan dari Speaker DUN berkenaan perkara yang melibatkan Dewan Undangan Negeri adalah tidak termaktub dalam bidang kuasa Polis atau mana-mana mahkamah dan tidak memerlukan sebarang pengesahan dari pihak PDRM..!

Dalam bab bidang bidang kuasa polis yang mana pulak Ketua Polis Perak ni guna pakai untuk untuk keluarkan kenyataan bahawa Sidang Tergempar DUN yang dijadualkan esok adalah TIDAK SAH..?

Krisis di Perak nampaknya makin memeningkan dan makin celaru dengan campur tangan-campur tangan pihak-pihak yang berlumba-lumba nak jadi HERO.

Negeri apa ini dan dalam Negara apa Negeri Perak ini?

Semua ni bermula dari hasil kerja BANGSAT Najib dan juga direstui oleh Perdana Menteri ngoook dari UMNO/BN..!

--
Posted Perisik Rakyat

0 comments: