Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




OSMAN SAMA JAMAL PUNYA CERITA!!!!!-ADOIYAI


Faktor Sebenar Pembelotan Jamaludin dan Osman Jailu di Perak

Saya berkesempatan makan tengahari dengan seorang kawan baik kepada Jamaluddin dan Osman Jailu, dua bekas ADUN PKR yang melompat ke UMNO di Perak. Saya telah cuba mengorek cerita mengapa mereka ini telah sanggup membelot parti mereka sendiri dan amanah rakyat.

Dari cerita beliau, saya dapat membuat beberapa analisa:

a. Sikap tidak puas hati Jamaluddin ini bermula sejak dari masa penubuhan kerajaan negeri lagi. Kita jangan lupa bahawa majlis angkat sumpah di Istana Kuala Kangsar pernah ditangguh. Pengangguhan adalah kerana Jamaluddin telah memberitahu Raja Nazrin bahawa beliaulah sebenarnya calon MB yang layak dan bukannya Nizar

b. Sikap tidak puas hati ini terbawa-bawa sepanjang pemerintahan Kerajaan PR di Perak.

c. Oleh kerana "background" Osman dan Jamaluddin hanyalah tokeh bundle dan tokeh kantin, setiap kali mesyuarat exco mereka sering gagal untuk mempertahankan idea mereka.

d. Berbanding dengan pimpinan PAS yang mempunyai latar belakang professional dan DAP yang rata-ratanya peguam, maka Osman dan Jamaluddin sering mendapati idea-idea mereka tidak bernas dan cetek.

e. Untuk membalas dendam, Osman dan Jamaluddin telah menyebarkan fitnah kononnya Nizar lebih tunduk kepada DAP berbanding dengan mereka. Hakikatnya, tiada siapa yang mahu mendengar idea dari orang-orang yang cetek seperti Osman dan Jamaluddin.

f. Dan, dari Osman dan Jamaluddin lah cerita fitnah berkaitan tanah dan tunduk kepada DAP didengari ramai.

Oleh kerana populariti Nizar di Perak semakin lama semakin besar, mereka melihat harapan Jamaluddin untuk menjadi MB menjadi semakin malap. Malahan, fitnah yang mereka taja juga tidak mampu menggugat popularity YB Nizar di Perak.

Akhir sekali, mereka mengambil keputusan untuk menerima pelawaan/pembelian dari UMNO yang menjamin laba kewangan yang sangat besar.

Kalau kita perhatikan, portfolio yang mereka pegang juga amat malap dan tidak berfungsi sama sekali. Mereka adalah seperti kayu mati yang terapung di atas Sungai Perak.

Ertinya, semua krisis di Perak berpunca dari sikap Jamaluddin yang tidak puas hati kerana tidak dilantik sebagai MB Perak. Itu sahaja. Cerita-cerita lain adalah fitnah semata-mata.

Semua cerita fitnah berkaitan tanah dan tunduk kepada DAP juga datang dari dua ekor beruk ini kerana kegagalan mereka untuk mengutarakan idea mereka angkara kebodohan dan kerendahan tahap berfikir dua ekor beruk ini.

dari Tulang Besi & Perisik Rakyat.

6 comments:

kulupSakah berkata...

berok sekoi

Siti Aishah Shaik Ismail berkata...

bukan beruk tapi babun!!!sebab tu tarak akal...dah bodoh tak ngaku tapi dah berlagak pandai..

taipingmali berkata...

Ulama tak boleh hina orang,,,tak baikkk

dugong_darat berkata...

nak hina kalau kena asas takpe...

Asrul Budi berkata...

lupa nak selitkan sebab utama beruk nie lompat umno.... sebab utamanya beruk 2 ekor nie boleh terlepas dari hukuman rasuah... badan kehakiman sekrang nie di kawal umno,,, sedangkan najib boleh terlepas dari dihukum sebagai pembunuh,, masakan 2 ekor makyeh nie tak boleh???

Republican Reds berkata...

Cerita ini harus disebarkan kerana cerita osman bahawa Nizar adalah boneka DAP akan memberi kesan dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang kerana orang melayu mungkin termakan cerita ini kerana orang melayu rata-rata tidak percayakan DAP kerana masalah persepsi dan penggunaan propaganda media kerajaan.PAS harus mempertahankan kerusi tersebut untuk memberitahu najib bahawa rakyat tidak mahukannya menjadi PM Malaysia.Kekalahan BN di semua pilihanraya kecil ini boleh menjadi tanda ketidakpercayaan rakyat kepada Najib.Jadi para blogger yang sayangkan tanah air ini sebarkanlah cerita ini jika berasa cerita ini benar.Terima kasih Sya kerana memberitahu isu kebenaran ini.