Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




KUIH BANGKIT KURANG KECERDIKAN AKALNYA!!


Aduh Pak Seman. Ini bukanlah satu kisah benar. Namun kisah benar seakan kisah ini. Kebetulan punya watak dan nama yang sama. Jogo memang pasti Pak Seman. Jogo berani buat akuan bersumpah bahawa ianya tiada kena mengena dengan mereka yang masih hidup ataupun mati. Tapi Pak Seman, biarkanlah Jogo memulakan ceritanya dahulu. Nanti Pak Seman timbang taralah ia. Jika Pak Seman rasa pedas, maka benarlah yang Pak Seman mamah itu namanya Cili.

Pak Seman, adapun seorang yang bernama Siva itu amat kurang ajarnya dia. Suatu hari dia hadir ke Mahkamah. Sedangkan yang mewakilinya ialah seorang Peguam Persekutuan Melayu yang bernama MSOPQRS Melayu. Lalu Siva bentak MSOPQRS Melayu. "Hey MSOPQRS Melayu, siapa suruh kau wakili saya. Saya tak benarkan. Launcaulah kotey engkau. Siplis Haram Jadah. Kau pukimak." Bla bli blu. Habis hati Siva membentak MSOPQRS Melayu tersebut. Kemudian Siva keluar dari kamar Mahkamah dan membuat pernyataan di hadapan Media seperti berikut:-

"Cuba tuwan-tuwan fahami masalah saya. Peguam saya tak beri kerjasama. Saya panggil dia. Dia lari. Saya panggil dia dia lari. Macam mana dia mahu wakili saya." 360 darjah tuwan-tuwan itu Siva kasi pusing itu cerita.

Adapan yang bernama Nizar pula pernah suatu waktu berkata:-

"Saya tak boleh buat keputusan ini tuan-tuan. Biarlah saya rujuk kepada MB kita yang sebenarnya iaitu Mr Ngeh Ternga-nga Tersengeh-sengeh."

Lalu para hadirin yang hadir di situpun bertepukan gemuruh dan melaungkan. Hidup Ngeh! Hidup Ngeh! Hidup! Kami ternga-nga engkau tersengeh.

Pak Seman pelik. Suratan atau kebetulan. Nama deme tu Nga dan Ngeh. Melayu Ternganga Komunis Tersengeh.

Adapun Ngeh ialah Tuan Presiden. Siva pula ialah Sultan. Dan Nizar ialah pemandu kereta Toyota Camry. Ngeh kata A. Siva dan Nizar pun ikut. Ngeh kata B pun begitu. Hinggalah Z.

Dan akhirnya Pak Seman bisik kat telinga Jogo. Hey Jogo ceritalah cepat. Cerita apa Pak Seman? Ya lah... kenapa ini semua boleh terjadi....??????

Shhhhhh... Macam ni kisahnya... Jogo bersisik-bisik. Waktu malam. Bulan mengambang. Mereka tidur bertiga atas satu katil. Tangan Ngeh merayap-rayap. Di kanannya Nizar dan di kirinya Siva. Rayap-rayap dan rayap-rayap lagi. Rayap-rayap dan terus pegang. Ramas-ramas dan ramas lagi. Gosok-gosok dan gosok-gosok lagi. Nizar dan Siva pula berkata dalam hati. Sedap-sedap dan enak-enak lagi. Ngeh semain deras. Deras. Laju-laju-laju-laju. Pusssssssssssss. Kenalah kat muka engkau wahai Mat Pakatan Rakyat. Udahlah pergi jer ambil kain lap muka engkau yang dah basah tu.

Artikel diatas Sya copy dari blog Perak Bangkit yang kurang adab juga tatasusilanya...

Inilah bentuk pemikiran hasil acuan dan didikan oleh UMNO/BN yang mana pemikiran mereka ini sememangnya berkonsepkan PEMIKIRAN SEMPIT dan LUCAH semata...Apakah mereka ingat dengan memainkan isu ataupun cerita rekaan seperti ini maka Pakatan Rakyat akan dipandang BURUK dan KEJI???Jawapannya pasti tidak kerana apa yang RAKYAT akan lihat ialah kebodohan dan Kebaculan Anak didik UMNO/BN yang mana dari Pemimpin sehingga ke Ahli Parti mereka semua sama...pemikiran tanpa AKIDAH!!!

Amatlah malangnya apabila RAKYAT terpaksa melihat perbuatan KEJI ini yang mana ia dibuat oleh sebuah PARTI MELAYU tapi LAYU kerana BERNAFSU KEJI dan HINA...

Apakah kita akan membiarkan Kerajaan,Pimpinan,dan Hamba Abdi parti ini untuk terus BERMAHARAJALELA memesongkan AKIDAH dan PEMIKIRAN RAKYAT...???

Ingatlah wahai UMNO/BN juga seterunya yang JAHIL dan KURANG AKIDAHNYA...Maka terbuktilah bahawa kamulah sememangnya PEJUANG MELAYU kerana itu kamu tiada tahu akan HUKUM dan AKIDAH dalam ISLAM itu sendiri...

Apa yang membezakan kamu UMNO/BN dengan PAKATAN RAKYAT ialah AKIDAH dan AGAMA!!!Mereka juga pembela melayu dan semua kaum tapi mereka membela dengan agama dan prinsip!!!

Syabas teruskan berjuang dan tegakanlah MELAYU mu kerana bila kamu mati nanti akan ku tuliskan di Batu Nesan mu engkaulah PEJUANG MELAYU sehingga tergadai ISLAM MU!!!!

BIAR AKAL YANG BERBICARA,JANGAN NAFSU YANG BERKATA-KATA !!!!

0 comments: