Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




PERAK MASIH PANAS!!!!!

jomipohv2Hari ini baru benar-benar free. Kat luar…hujan masih turun. Dan baru hari ini aku benar-benar dapat melayari blog kawan-kawan.

Bila aku buat posting tentang cubaan bunuh ADUN PR..aku tengok ramai yang ambil berita tersebut. Maklumlah…sensasi. Ada yang ambil dengan kebenaran, ada yang ambil tanpa kebenaran..tapi memberikan kredit dengan membuat link, dan ada juga yang ciplak tanpa memberikan apa-apa kredit.

Aku nak merungut ka? ….Tidak. Semua posting kat Perakexpress dibenarkan ciplak. Ikut suka hangpa. Tapi aku nak bercerita sikit.

Bila aku tulis sesuatu…aku bertanggungjawab terhadap apa yang aku tulis.

Kalau tak betul…maknanya aku bohong.

Kalau aku kena cekup…tanggung sendiri.

Kalau aku kena saman….aku nak minta tolong kat sapa?

Kalau hangpa ambil posting aku dan menulis sumbernya..macam kat sini,sini,dan sini…..berita tersebut masih lagi tanggungjawab aku. Apa-apa terjadi..aku kena tanggung. Kalau hangpa kena cekup atau kena saman…hangpa boleh lepas tengkok hangpa dengan mengatakan itu bukan posting hangpa…pi cari Matsamankati.

Tapi kalau hangpa ambil posting dari aku dan tak tulis dari mana sumbernya..macam kat sini…itu sudah jadi hak hangpa. Itu bukan tanggungjawab aku lagi. Itu tanggungjawab hangpa. Serupa jugak macam simpan benda curi.

Dan kalau hangpa kena cekup…atau kena saman. Hangpa kena tanggung sendiri. Patutka kalau hangpa salahkan aku kalau aku tak mau tolong hangpa? Hangpa curi barang aku…lepas tu bila kena cekup, hangpa salahkan aku pasai tak tolong hangpa?

Masa nak mengejar hits..kita tak peduli. Bila dah glamer..kita seronok. Bila dah kena…kita merungut..”Woit!! pasai apa hangpa tak mau tolong aku?!!”

Kita patut belajaq dari Bakaq Tukang Tarik Lanca. Dulu dia kena cekup pasai siarkan gambar logo polis berkepala anjing. Bukan dia buat gambaq tu..tapi diambil dari Malaysia Today. Bakaq jadi famous. Bakaq jadi glamer.

Bila polis cari gambaq tu kat Malaysia Today..gambaq tu dah kena delete. Yang ada kat blog Bakaq…lantas dia kena cekup. Naya la.

Tapi Bakaq tak jerit minta tolong. Bakaq tak salahkan Malaysia Today. Bakaq tak salahkan member-member pasai tak tolong dia. Dia tanggung sendiri. Gatai nak jadi blogger.

Kita bukan macam geng BPN. Masa kat Bukit Gantang…kita menumpang belas ihsan orang lain. Depa duduk kat Hotel Syuen. SB perati kita..tapi jaga depa.

—————————————–

Semua blogger ada informer masing-masing. Kadang-kadang SB pun bagi info kat blogger. Kakitangan SUK pun ada bagi info kat aku. Kakitangan kat Pejabat Tanah pun ada bagi info kat aku.

Bila Umno bawa bomoh masuk SUK pun ramai yang tau..sebab ada informer. Mesyuarat Zamry pasai tanah pun aku tau..sebab ada informer.

Hari tu…ada informer bagi tau kat aku…Umno akan buat apa saja untuk mengekalkan kuasa yang mereka rampas dari Pakatan Rakyat. Kalau terpaksa membunuh pun…depa sanggup.

Aku tak publish cerita ni..tapi aku bagi tau kat kepimpinan Pakatan Rakyat Perak. Depa kena jaga ADUN-ADUN depa.

Ada yang percaya…ada yang tak percaya.

Bila berlaku serangan terhadap PA ADUN Kuala Kurau..lagi sekali aku bagi warning kat depa.

Tup-tup.Ketua polis Daerah Kerian membuat kenyataan ianya tidak ada kaitan dengan politik.

Nak percaya yang mana satu? Tentu la orang lebih percaya kepada polis. Ditambah pulak dengan laporan Bernama.

Orang lebih percaya kepada polis dan Bernama dari mempercayaai blogger. Bukan setakat orang ramai..blogger-blogger pro-Pakatan Rakyat juga lebih percaya kepada Bernama dan polis!!! Tak percaya tengok sini dan sini.

Kita kata Utusan kaki penipu. Bernama tak boleh harap! Sebaliknya…apa yang depa kata…kita terus percaya. Ini bukan perkara baru. Bila aku tulis tentang 4 orang pemuda Umno Gerik yang ditangkap diBetong pun…ada penyokong-penyokong PR yang tanya. Betui ka? Pasai apa dalam Utusan tak ada? Pasai apa dalam TV3 tak keluar?

Sejak bila hangpa percaya kepada hadis Utusan dan Bernama. Sejak bila hangpa percaya perawi-perawi dari jabatan Polis? Tu pasai…biarpun dah beratus orang mati dalam lokap kena dera…hangpa masih percaya kepada polis!

Hari ini…Idham Lim buat kenyataan media..ADUN-ADUN PR diganggu oleh pasukan keselamatan.

Mungkin lepas ni…polis pula akan mengeluarkan kenyataan media menafikan apa yang dibuat oleh Idham Lim dan disiarkan oleh Bernama.

Hangpa nak percaya kat sapa? Mungkin hangpa lebih percaya kat polis dan Bernama.

Mungkin jugak…esok, YB Kesavan kena pukul sampai pengsan…sampai tak boleh nak hadir kedewan pada 7 hb Mei. Dan polis buat kenyataan…YB Kesavan dipukul kerana mengorat anak Pak Karamu.

Dan kita pun percaya…memang patut YB Kesavan kena pukul.

Jadi…kalau ada ADUN-ADUN kita yang kena pukul…kena culik…kena belasah lepas ni…tak apa. Depa kena bukan pasai politik…tapi pasai lain.

Dan kita pun sebok berceramah..ADUN-ADUN PKR tak bermoral. ADUN-ADUN Pas sebok pasai balak. ADUN-ADUN DAP sebok pasai tanah.

Dan kalau ada ADUN-ADUN kita yang tak boleh hadir pada 7hb Mei ini…bukan pasai politik…tapi pasai gatai..pasai perempuan..pasai balak…pasai tanah.

Dan kita pun tak kisah..kalau Zamry dan kuncu-kuncunya menghalalkan rampasan kuasa pada 7 hb Mei ini.

Aku cuma bagi tau apa yang aku tau. Hangpa nak percaya….percaya. Tak mau percaya…mampuih pi.

Tapi jangan pulak lepas ni kita berceramah keseluruh pelusuk Perak…Umno penipu! BN penipu!

Hanya orang bodoh yang tak tau Umno dan BN memang kaki penipu. Dan kalau hangpa perlukan Ustaz-Ustaz untuk diberitahu bahawa Umno itu penipu…hangpa memang bodoh.

Turun ke Ipoh untuk membuktikan bahawa kita bukan rakyat-rakyat yang bodoh.

Jumpa di Ipoh. 7 Mei 2009. Khamis. Seawal 7 pagi.


PERAKEXPRESS.COM

1 comments:

haby berkata...

Salam Sya...

Pulau Pinang...dah sejuk,sebab sekarang ni musim hujan.....kat Penanti pun dok hujan....alamatnya kena kempen dalam hujan...

Pondok Panas....tak jadi panas!!!

Kah kah kah....hujan mana panas?