Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




tudung..politik???

AbgTuah said...Salam UMMI..bertudung tak..? Sha bertudung tak? Kenapa boleh pula bertudung dan mengamalkan prinsip dan pendekatan Islam?Sebenarnya bukannya salah pemimpin..pokoknya kita sendiri..Semua dah tersedia untuk kita..Mesjid..pelajaran...peluang belajar agama...guru2 agama...ulama..institusi keagamaan..Jadi kenapa perkara rhetorik tu yg disebut2kan...hanya untuk menjatuhkan imej kerajaan ke?Jadi sebagai rakyat timbang-timbanglah..gunakan akal fikiran yg dipinjamkan tu.Tu sebab akal fikiran terletak ditempat yg tinggi..bukan separas dengan buntut macam animal.Jadi sekiranya Sha dan UMMi ada anak mampu tak mampukah UMMI dan Sha mendidik mereka tentang agama dan segala pendekatannya. Tentu bolehkan..ramai orang boleh..jadi kenapa masih isu orang tu tak bertudung..orang ni tak bertudung yang ditimbulkan.Jadi pada abanagtuah itu hanya rhetorik politika sahajala..January 28, 2009 5:58 PM

Sya :

Ok sya nak menjawab soalan diatas,yang dibangkitkan oleh Abang Tuah BPN...Isu yang dibahaskan ialah masalah sosial...Abang Tuah kata isu tudung ni di politikan,dimana kebenarannya???Memang bila anak kita dalam rumah kita dijaga dan diberi pendidikan agama akan baik adanya dan segala kesilapan boleh tertanggung kepada kita,akan tetapi jika anak kita keluar dari asuhan kita melihat dunia yang penuh dengan masalahnya ia salah siapa??salah ibubapa??atau salah pemerintah???...

Siapa yang memerintah negara ibubapa atau pemerintah???Kalau anak yang baik pun bila dia didedahkan dengan perkara yang tak baik melebihi yang baik so apa cerita...takan salah ibubapa lagi kot!!!

Pemimpin yang tak jaga negara dan asyik dedahkan anak muda dengan kelalaian dan keseronokan hingga melibatkan banyak masalah sosial berlaku itu antara puncanya!!!Pusat Hiburan yang bersepah-sepah hingga tak terkira banyaknya....

Bab tudung ni ingat RAKYAT melihan acuan diatas...anak kecil melihat tauladan ibubapanya,so kalau yang diatas pun serabai yang dibawah apa macam!!!

PEMIMPIN HARI INI AKAN DITANYA OLEH ALLAH SWT NANTI,SEBAB ITU TANGGUNGJAWAB MEREKA..KALAU DITAKBIR NEGARA DENGAN KEBAIKAN MAKA YANG MENGIKUT AKAN SAMA BAIKNYA...KALAU TAK....FIKIR-FIKIRLAH!!!

8 comments:

aloha2 berkata...

khak ptuih 3 sama abgTuah !!!!

GOMO berkata...

ASALAM ADIK SYA....

EMMM ABG TIADA DALAM 2 KE 3 HARI KERANA ADA TUGAS PENTING.

ABG GOMO HARAP SYA TUNGGU KEPULANGAN ABG NANTI.

EMMM KIRIM SALAM PADA BLOGGER PAKATAN RAKYAT YANG LAIN.

ASROL PUN TOLONG SAMPAIKAN SALAM YE.

ABG GOMO SAYANG SYA DAN SEMUA BLOOGER PAKATAN RAKYAT.

SAYANG SEMUA....

GOMO berkata...

ERRR ALOHA NI BIADAP SUNGGUH...

TAK ELOK MELUDAH DALAM BLOG SYA NI.

JANGAN KOTORKAN BLOG ADIK SYA NI.

ABG GOMO LAST WARNING KAT ALOHA NI.

OK ADIK SYA...
ASALAM....

iam_khufu berkata...

Aphal ada sesetengah orang bila sebut pasal tudung, hudud dan kewajiban agama mesti dikaitkan dengan politik. Politik tu pun sebahagian daripada agama. Jadi tak timbul la pasal politik lain agama lain.

iam_khufu berkata...

Eleh GOMO, mentang-mentang la blog ni perempuan punya nak tunjuk romantik pulak. hehehe

sya berkata...

salam semua...gomo suka hati nak berapa hari,sya berjuang tak kira hari...lawan tetap lawan!!!!

aloha : rasanya dah kena kahak kot!hihihihi

iam khufu :rasanya bila kita tak faham maksud ini yang jadi...semua benda sampai hukum pun nak dipolitikan!!

BangsaMalaysia berkata...

salam.. eh gomo, ko seronok lak mengayat awek2 ye, awek PR ke awek mane ke semua ko sebat, haha..

ape2 pun slmt berjuang, perjuang kan yang mana btl, kalau PR salah pun tolong sedarkan..

kalau UMNO slah, pun tegur..


itulah sebaik2nya..

salam

sya berkata...

salam bangsa malaysia : perjuangan itu meluas yang benar ditegakan yang salah ditegur....insyaallah