Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Bukit Oh Bukit

Tadi saya tengok TV 3 suku,masih lagi kisah tentang satu tempat yang ditimpa bencana.Kejadian ni diberi liputan meluas tanpa sekatan,memang la ini boleh dikira masalah kita juga tapi ada beberapa perkara yang saya tak setuju.

Antaranya beberapa ketidakadilan telah berlaku,pertamanya...:

Dalam kes banjir di Kelantan ada tak sesiapa yang turun padang dan buat majlis dialog bersama mangsa,mendengar keluhan mangsa?Adakah kerana penghuni di satu kawasan ELIT itu berstatus TINGGI maka mereka diberi perhatian yang lebih dan adakah kerana magsa banjir di Kelantan semuanya dari rakyat biasa yang redho atas apa yang berlaku..Mungkin ini bezanya antara 2 kejadian..ini tidak ADIL!!!!

Lepas tu pulak ada yang sampai nak menyaman sana-sini,buat report Polis kata itu-ini..
Kat sini je kita dapat lihat betapa JAHILnya manusia sekarang.Selagi ada benda yang boleh dipersalahkan selagi tu dia nak pertikaikan..Sampai ada yang sanggup kata ini disebabkan faktor itu-ini...Tak sedarkah mereka bahawa yang mentakbir ALAM dan segala isinya ini ialah ALLAH SWT..LUPAKAH MEREKA!!!

Sempat juga saya lihat YB Azmin Ali dimarah,diherdik dilokasi kejadian,memang nasib YB la kerana berhadapan dengan mereka yang tak ada ilmu KESABARAN...kami faham anda sedih dan kecewa dan kami juga simpati,namun jangan ikut imosi..!!!

Ada tak antara mereka yang balik semula kepada ALLAH SWT dan memohon bantuan juga KETAUBATAN kepada ALLAH SWT...???Masih tak INSAF lagi ke mereka ni...Adakah dengan meletak sejuta penghadang dapat menahan kejadian yang berlaku..??

Jawabnya TIDAK!!!Kerana ALLAH SWT yang mengizinkan ia berlaku dan PASTI ada sebabnya...Jadinya kepada semua yang terbabit ingatlah bahawa ALLAH SWT yang mentakbir alam dan isinya...Maka jangan banyak cakap LIHAT dan NILAI diri ANDA!!!!

3 comments:

matcomot berkata...

YB AZMIN di herdik tu cuma satu propaganda,ia akan memberi satu kesan psikologi pada penonton buletin utama td,

yang yb azmin tidak menjalankan tugas...tapi pada hakikatnya,penduduk marahkan mereka
yang dikatakan pasukan penyelamat,tetapi tidak menjalankan tugas.

saya berada di tempat kejadian pada hari pertama berlaku..
apa yangterjadi ialah,semua agensi kerajaan tiada koordinasi kerja dan sepakatan yang baik.

masing masing cuba menunjuk jaguh..

apa pun syabas buat rakyat malaysia dan para sukarelawan..yang membantu tanpa mengira batas batas politik,agama dan bangsa.

matcomot berkata...

saman menyaman bukan jalan penyelesaian......

cara terbaik,adalah mendapat perintah mahkamah,supaya mengishtiharkan siapakah gerangan manusia yang memebri kelulusan kepada pembangunan di kawasan tersebut,di era menteri besar yang mana,apakah kesan alam sekitar @ EIA...

istiharkan kesemuanya kepada umum...dan senaraikan nama nama mereka di dada akhbar...

jangan di salahkan pergerakan air di bawah bukit....

sya berkata...

betui ada kebenarannya tu...yang penting tengok dari mula-mula proses pembinaan sapa yang lulus,dan kerajaan mana yang bagi lulus