Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Siri 26 : Anwar ‘belasah’ Fairus

Pemimpin de facto Anwar Ibrahim naik angin Sabtu lalu. Kemarahannya dihala antaranya kepada dua pemimpin muda Pulau Pinang.

Salah seorang daripadanya, tidak lain tidak bukan ADUN Penanti Mohammad Fairus Khairuddin. Ahli Parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusof turut menerima tempiasnya.

Fairus ‘dibelasah’ atas beberapa kelemahannya, termasuk egonya yang enggan menerima memorandun tertutup yang diserahkan oleh AMK Pulau Pinang Selasa lalu. Sementara itu Yusmadi ditegur kerana jarang turun padang.

Penyerahan memorandum itu sepatutnya berlangsung secara tertutup-dalaman, bagaimanapun ia ‘meletup’ apabila Fairus ‘buat gila’ dengan mengugut dua Exco AMK untuk memenggal kepala sekiranya meneruskan hajat mereka.

Perjumpaan dengan AJK Perhubungan Negeri di Yayasan Aman, Penanti itu, turut dihadiri oleh Presiden keADILan Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Pengerusi Perhubungan Negeri Zahrain Mohd Hashim selain Ketua-ketua Bahagian, Ketua Wanita dan Angkatan Muda.

“Siapakah kita yang enggan terima memorandum, saya pun pernah terima ?” Anwar dilapor berkata merujuk kepada Fairus.

Fairus kata Anwar sepatutnya menerima memorandum berkenaan sebelum mengambil tindakan susulan.

“Sama ada kita setuju atau tidak, terima dulu memorandum tu, isi kandungannya perkara kedua,” Anwar dilapor berkata.

Anwar turut memaklumkan yang beliau juga telah menerima kunjungan beberapa pegawai kerajaan negeri, mengadu tidak berpuas hati dengan prestasi Fairus.

Menurut sumber Fairus ketika itu hanya tunduk membisu.

Difahamkan perjumpaam kira-kira 20 minit itu, diikuti dengan perjumpaan lapan mata melibatkan Anwar, Dr Wan Azizah, Fairus dan Setiausaha keADILan Negeri Mustafa Kamal Yusof.

Perjumpaan susulan itu juga dilaporkan Anwar, bahkan Dr Wan Azizah turut meninggikan suara terhadap Fairus.

Sebaik selesai perjumpaan tersebut Fairus terus menemui salah seorang bekas penyumbang dananya – Azmi Nayan dan berkata ; ‘Anwar begitu berpuashati dengan prestasinya.’

Azmi hanya tersenyum sinis kerana sebahagian rahsia Fairus dalam koceknya.

Alahai...Firus.....

0 comments: