Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




KERAJAAN PERAK TAK PATRIOTIK????



Kerajaan Perak dikatakan tidak PATRIOTIK dalam soal pembelian kereta buatan luar berjenama TOTOTA CAMRY.Kenyataan ini dikeluarkan oleh Adun Kawasan Manong Datuk Ramly Zahari kepada media hari ini.Kenyataan yang sama juga dikeluarkan oleh President PPPM di kuantan yang memetik berkata Kerajaan Negeri Perak telah MENGKHIANATI NEGARA dengan membeli dan jika menggunakan kereta buatan luar tersebut.Beliau juga berkata tindakan Kerajaan dilihat seperti cuba memperlekehkan kereta buatan Malaysia dan membelakangkan kemampuan kereta buatan Malaysia itu.

Isu ini tercetus apabila Kerajaan Perak dan dipersetujui oleh Menteri Besarnya Datuk Seri Ir Hj Mohd Nizar Jamaluddin membuat keputusan untuk menggunakan kenderaan buatan luar menggantikan Perdana V6 buatan Malaysia.Dato Seri berkata keputusan itu dibuat selepas mengambil kira kos pembaikian serta penyelenggaraan kerta tempatan itu begitu tinggi.

Cuba kita renungkan isu diatas,hanya kerana isu kereta Kerajaan Perak telah dianggap PENGKHIANAT NEGARA!!!Besar tuduhan itu..Apa yang diperkatakan oleh puak-puak umno ni ibarat tak bertempat,nak sebut bab PATROTIK tak kena gaya.Jangan la samakan Pakatan Rakyat macam anda yang lantang melaungkan semangat PATRIOTIK dan MENGHUNUS keris tak kena gaya dan bertempat.Apakah dah bagus sangat semangat PATRIOTIK anda???Apakah Kerajaan tak boleh terima kelemahan yang ada pada kenderaan Tempatan sekarang???Nothing is perfect!!!!!

Memang diakui kereta buatan luar lebih berkualiti dan menjimatkan,jika nak dibandingkan dengan kereta buatan Malaysia..Namun bukan semuanya teruk tapi memang ada yang teruk dan semua perlu ada sikap keterbukaan menerima kekurangannya.Ini jangan nak jadi macam PENGAMPU je,mengiakan semuanya sedangkan memang betul ada kepincangannya..!!!

Kalau kita dah tahu sesuatu benda tu tak elok dan akan menjadi beban pada kita takan nak simpan kot???Buat perhiasan kot la...Jangan la jadi BODOH dengan mengeluarkan kenyataan yang memang karut lagi mengarut...Takan nak guna basikal kot!!!Pasal isu kereta dah dianggap PENGKHIANAT pasal isu RASUAH tak pula yang berani panggil si PERASUAH itu PENGKHIANAT ya!!!!

LU ORANG PIKIR LA SENDIRI!!!!

11 comments:

matcomot berkata...

camry la best
nak best lagi bmw
compare to V6

nape aku ckp mcm tu
kat garaj..tiga tiga keta tu ada

~♥ UmmiAnni ♥~ berkata...

matcomot boleh hang tulis kelebihan v6..kalau dapt kekurangan dia sekali..hehehe

sya berkata...

amboi....ni bila nak turun ipoih ni...sya duk tunggu nii...hahahaha

Asrol - kelatekito.com berkata...

toyota camry buatan UMW Malaysia, dibuat di seksyen 15, shah alam,
parts bayak dari veondor2 syarikat tempatan.

pekerja ramai dari budak-budak muda melayu dari seluruh malaysia, mostly pantai timur, kelantan, terengganu.

bodoh punya UMNO!!!!

mudz berkata...

Asrol

Umno bodoh atau Hang yang bodoh!

Tanjung Malim tu terletak kat mana. Majoriti pekerja dari atas ke kuli siapa? Banding dgn Toyota!

Kerajaan Perak nak pakai BMW ke, Mercedes E240 kompressor ke aku setuju depa ada modal tapi......


*Tak sampai setahun jagong dah nak pakai kereta baru...

*Bukan masa sekarang, SEKARANG MASA KEMELESETAN EKONOMI GLOBAL,kesan dah menular. Bijak ke keputusan ni......UMNO bodoh atau PR bodoh

*UMNO penipu atau PR PENIPU
Untuk kos maintenance , kalau dibanding kereta buruk PERDANA dengan CAMRY baru, memang jauh beza. Cuba banding sama-sama kereta baru....


*UMNO Zalim atau PR Zalim
Nak suruh rakyat berjimat, tapi pada masa yang sama ( masa ekonomi meleset) beli kereta baru

UMNO & PR 2 X 5 hampeh

matcomot berkata...

perdana V6 yang aku guna ada dua.
satu yang company bagi.
satuyang aku punya sendiri.
kedua duanya tak sampai setahun.
dua dua bawa ada beza.
masalah macam macam.
yang company bagi,kecuali bahagian pemandu,semua pintu tak boleh di buka dari dalam.

begitu juga dengan tingkap,masalah yang sama dua dua buah kereta.

kalau memecut,akan kedengaran bunyian angin entah dari celah mana.

memang bnyk maasalah la...
keselamatan pun kurang,compare dengan harga.

buat perbandianga kereta yang harga yang sama.

lebih baik tukar kereta baru untuk mejimatkan kos.

kalau kos membaiki untuk semua kereta adlh 1.5 juta.

lebih baik beli kenderaan baru.

jimat untuk jangka masa panjang.

matcomot berkata...

kelebihan V6 boleh pecut dengan bergaya.kl - ipoh kalau datang angin gila,boleh ambik masa 45 minit shj.

matcomot berkata...

tapi...
berbanding toyota camry.
aku cadangkan toyota fortuner.

lebih lasak,diesel dan 4 x 4

mudz berkata...

Bior Betui Yop

KL _Ipoh 205 km /45 minute = 270 km/jam

Laju tu yop

jangan Memecut dijalan raya.

Anda mampu mengubahkannya.

mudz berkata...

Asyik " Lu pikir lah sendiri" ni le jadi nya. Sama-sama fikir. fikir jauh sikit.

Pilihanraya kecil Terengganu, Jamin 110% MB Perak kena belasah teruk (PAS) : Cakap boleh dengor tindakan jangan ikut ( Cakap tak serupa bikin) Suruh rakyat nerjimat berhikmah tapi beli kereta baru. Nak jimat konon, orang KT boleh percayake?

Dalam politik 'Timing' sangat penting apabila mebuat keputusan, fikir implikasinya. Belajar dengan Pak Sheikh. Dia pakar strategi.

Risau Aku fikir pilihan Kecil KT.

Risau si kucing kurap

sya berkata...

kalau still pakai kereta tempatan tapi kos baiki nya dah boleh beli sebijik yang baru apa barang bro...terima la kenyataan yang kereta buatan malaysia memang ada kekurangannya...baru pakai 5bulan dah macam-macam bunyi...