Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Jangan Kayuh Basikal Bising!!!!


Haramkan Tour d Langkawi Sbb Bising!!!

Baca artikel lawak dibawah:

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, polis tidak akan berkompromi dengan mana-mana individu yang menganjurkan perarakan tanpa permit tersebut, walaupun mereka merupakan ahli politik.

"Aktiviti ini secara tidak langsung terdapat elemen yang melanggar undang-undang negara kita kerana terdapat perhimpunan, perjumpaan dan perarakan tanpa permit," katanya selepas merasmikan Karnival Sukan Mess PDRM di Pulapol di sini, hari ini.

Katanya, aktiviti itu turut mempergunakan kanak-kanak oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, sekali gus mengakibatkan pencemaran minda dan pemikiran mereka.

"Perarakan itu juga secara tak langsung telah menggugat ketenteraman awam". "Oleh itu saya nasihatkan kepada orang ramai supaya tidak terlibat dalam perarakan ini atau tindakan undang-undang sedia ada akan digunakan," katanya.

Aku tak paham bab "secara tak langsung telah menggugat ketenteraman awam".

Kawasan mana yang huru-hara lepas geng-geng berbasikal ni lalu? ketenteraman tergugat? naik basikal menggugat ketenteraman?

Abis budak-budak motror dok merempit siang malam tu tak gugat ketenteraman awam pulak?

Apa kayuh basikal ni mencemar ketenteraman awam ke? berapa la ekzos basikal ni? banyak ke asap bila kayuh basikal? bising ke bila kayuh basikal?

Kalau ikut akal PDRM ni boleh la kita andaikan bahawa Vietnam, Jepun dan Chin adalah negara yang paling tak tenteram didunia sebab majoriti penduduknya berbasikal kesana-sini.

Ni yang buat aku nak gelak sejak bila naik basikal pakai enjin,memanglah ada tapi kebanyakannya takde.Pencemaran bunyi apa yang ada pun setakat bunyi roda ada la...Aku ingat depa ni dah terdesak nak carik benda yang boleh buat angin orang je..Tapi diorang yang bodohnya,naik basikal sampai bleh ganggu ketenteraman awam ke...tak logik langsung..Lepas ni suruh depa keluarkan Fatwa cakap basikal tu Haram...Adoiyai Lawak-lawak...

LEPAS NI KERAJAAN KENA HARAMKAN TOUR D LANGKAWI SEBAB "MENGGUGAT KETENTERAMAN AWAM".

Wooooooooiiiiiiii........!!!!!!!!

POLIS BODOOOOOOOOOOOOHHH...!!!

0 comments: