Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




MB Perak FAIL Saman

Di Mahkamah Tinggi, Jalan Duta hari ini, Menteri Besar Perak yang sah, Nizar Jamaluddin telah hadir, diiringi bersama oleh Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dan EXCO Kerajaan Pakatan Rakyat Perak, memfailkan saman terhadap Dr Zamry.

4 comments:

azreen berkata...

boneka..

byk lagi kes yg penting utk diadili dekat court tu weh..

udah la weh..

Syuk berkata...

Ya betul spr boneka umno..
Pilihanraya lepas pemilihan??
Pengerusi baru ni lagi teruk tahap bonekanya dari Rashitt tu..

maun berkata...

Tindakan DS Nizar memfailkan saman terhadap MBH Zambry memang dialu-alukan. Asas pemfailan DS Nizar adalah untuk mempertahankan hak majoriti rakyat Perak yang telah memilih PR sebagai peneraju kerajaan Negeri. Lagipun tidak ada undi tidak percaya dari DUN bagi membuktikan Dewan yang mewakili rakyat tidak berpuashati dengan kepimpinan DS Nizar.

Permianan politik tidak bermoral oleh UMNO perlu diajar dengan tindakan mahkamah. Sekiranya Sultan pun tidak boleh bersikap neutral dan tidak mahu mendengar rayuan rakyat, maka jalan terbaik mendapat keadilan adalah melalui proses mahkamah yang akan menentukan sahih atau tidaknya perlantikan Zambry sebagai MB Perak. Keputusan mahkamah adalah berasaskan fakta dan hujah dari kedua belah pihak, dan tidak berasaskan sentimen, emotional atau kepentingan pihak-pihak tertentu.

Itulah apa yang DS Nizar cuba lakukan. Beliau tidak mahu isu penderhakaan terus dimainkan oleh UMNO/BN untuk kepentingan politik sempit dan rakus mereka. Ingatan untuk Zambry, jangan sewenang-wenangnya menggunakan harta dan kewangan Negeri. Sekiranya Zambry kalah, beliau adalah penjenayah yang merompak harta dan kewangan rakyat. Apa yang Zambry lakukan sepanjang pentadbirannya yang tidak sah akan diambil kira berkuatkuasa dari tarikh pemfailan saman ini.

Implikasinya amat besar bukan sahaja kepada dirinya malah kepada parti UMNO.Sepatutnya juga, PR mengambil perintah injuksi bagi menghalang Zambry mentadbir kerajaan Negeri sehingga mahkamah selesai membuat pengadilan.

PAPA GOMO berkata...

SAMAN MB ZAMBRI???
BUAT APA???

BUKANKAH SULTAN YANG MELANTIK MB ZAMBRI INI SEBAGAI MB PERAK???

JADI NIZAR SEBENARNYA MENYAMAN SULTAN!!!
NIZAR SAMAN ATAS SEBAB MENDERHAKA PADA SULTAN...

GILA LAH PAKATAN RAKYAT NI.
INGAT RAKYAT BODOH AGAKNYA.....

NIZAR PENDERHAKA!!!