Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




UMNO/BN Takut Pada Kebenaran - malaysiakini

Hari ni 1 hari aku dok lepak IPD Kuala Kangsar dengan Mat Saman Kati & Sya Reformis. bangkit pagi MSK habaq ada geng kena cekup. 2 orang jantan bloggers & 2 orang wanita PKR - rujuk [sini].

Iklan sat... sambil-sambil dok update ni kami tengok TV1, dekat bahagian bawah tu ada keluar ayat "kerajaan sedang memantau pandangan masyarakat antarabangsa berhubung situasi politik negeri Perak dan juga saman terhadap Sultan Perak"... pergh... "masyarakat antarabangsa" yang tak tahan tu... masyarakat antarabangsa ke antaraBANGSAT (UMNO)?

Lagi satu pulak... sape yang saman Sultan Perak pulak? tak habis-habis lagi ke nak sebar dakyah fitnah?

Balik pada kisah asal dari IPD Kuala Kangsar.

4 orang tu kena cekup dekat bawah lembah (aku tak tau kat mana, mungkin orang Kuala tau)... masa kene serbu, depa dok bincang pasai nak sebar risalah isu terkini dekat Perak... mungkin jugak KERAjaan Halam tak mau orang tau apa sebenarnya yang berlaku dalam negeri Perak, tu pasai depa dok nak sekat semua info-info dan fakta-fakta yang benar dari disebarkan.

Dok nampak gaya depa ni suka orang-orang Perak dok bodo je sampai bila-bila... pasai apa depa suka? pasai depa sendiri bodo... orang bodo ni dia boleh perintah orang bodo je. tak gitu?

Lagi pulak punya lama depa dok tahan dari jam 10:30 pagi sampai jam 4:30 petang. sebab jadi lama? pasai dok pikiaq nak charge bawah akta apa... pikiaq-punya pikiaq, dapat la jugak sangkut bawah akta mesin cetak sebab dekat risalah tu tak dak letak sape yang cetak.

Nak charge bawah akta hasutan tak leh sangkut pasai apa yang ada dalam risalah tu semuanya fakta. bantailah... janji boleh charge, janji ada kes, janji "Bos" seghonok.

Lepaih setel semua urusan lebih kurang jam 4:30 petang, kami gerak pi lepak gerai depan KWSP Kuala Kangsar. layan bihun sup... boleh tahan...

Setel isi perut, hantar Alfa Berlian balik terus gerak balik markas. tengah jalan YB Husam call tanya habaq semua yang kene cekup... dengar cerita YB Husam singgah Kuala Kangsar pi jumpa depa. lepaih tu terus gerak ke Penang untuk program malam ni dekat sana.

Sampai markas, budak-budak habaq ada SB 1 hari dah dok lepak dekat tingkat atas Ipoh Parade dok teropong markas. aku ingat nak ambik gambar SB tu, baru nak ambik kamera, kutu dah blah... nasib baik.

1 comments:

GOMO berkata...

SALAM ADIK SYA....

EMMM ABG GOMO TAK NAMPAK APA-APA YANG PELIK PUN PASAL PENAHANAN NI.
SOAL SIASAT MACAM BIASA YANG PIHAK POLIS LAKUKAN.

EH..MANA TAHU TU SB???

BUKAN SAHAJA SB TU MEMANTAU PIHAK DARI PAKATAN SAHAJA MALAH DARI SEMUA PERINGKAT!!!