Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Strategi Licik UMNO/BN Melalui Najib - malaysiakini

-tok iskandar

Modus operandi hampir serupa. UMNO akan peralatkan Sultan Selangor pecat MB Selangor atas alasan moral kerana menghadapi pertuduhan rasuah dan salahguna kuasa di mahkamah.

Khalid juga akan dipenjarakan sebelum menghadapi perbicaraannya untuk mencetuskan ketidak stabilan politik di Selangor dan melaga-lagakan rakan-rakan komponen dalam Pakatan Rakyat. Ada di kalangan mereka yang akan ditahan di bawah ISA sebelum bersetuju menyertai UMNO untuk membentuk kerajaan BN di Selangor.

Dr Hassan Ali juga akan dipujuk menyertai UMNO melalui pujukan dan rayuan pihak istana.

Dengan itu tumbanglah kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor walaupun memiliki majoriti 16 kerusi ADUN.

Inilah yang diharapkan oleh Najib sebagai modal untuk melangkah megah ketika pemilihan UMNO pada hujung Mac depan selepas diaibkan dengan kekalahan memalukan pada PRK Permatang Pauh dan PRK Kuala Terengganu.

Kejayaan merampas Perak dan Selangor akan memaksa Pak Lah akur menyerahkan kuasanya kepada najib mengikut perjanjian yang dipersetujui bersama iaitu pada bulan April ini Najib akan menjadi PM.

Penganalisis politik masih tidak begitu yakin apakah Najib akan menjadi PM mengikut tarikh yang ditetapkan dan tidak mustahil Pak Lah akan berubah fikiran setelah dipengaruhi hulubalang khairi yang menguasai tingkat 4,Jabatan Perdana Menteri.

Inilah yang dirisaukan oleh Dr Mahathir di dalam blognya dan tindakan pakatan rakyat sepakat menyokong kepimpinan Pak Lah akan menyukarkan lagi kedudukan najib.

Di kalangan penyokong UMNO sendiri termasuk Kuli tidak bersetuju dengan cara Najib bertindak merampas kuasa kerajaan negeri pakatan rakyat Perak yang telah dipilih oleh rakyat Perak untuk memerintah negeri itu pada PRU 12 yang lepas.

Najib semakin angkuh dan merasakan jawatan PM adalah miliknya telah membentuk kemnya sendiri. Beliau akan melantik Shakar (ADUN Lanchang) menjadi MB Pahang yang baru. Ismail Said (MP Kuala Krau), Ismail Sabri (MP Bera), Saifuddin Abdullah (MP Temerloh) dan Jamaluddin Jarjis (MP Rompin) akan dilantik menjadi menteri kabinet setelah najib bergelar PM dan berlaku rombakan kabinet.

Zahid Hamidi akan diangkat menjadi TPM dan bukannya Muhyiddin Yasin seperti tanggapan ramai pihak.

Nasib Khairi pula lebih malap dan karier politiknya akan berkubur kerana Najib lebih memihak kepada Mukhriz. Khairi akan menyertai Wan Farid dan Norza Zakaria, hulubalang khairi yang dicantas oleh kem Najib melalui perancangan licik UMNO Bahagian Jerantut, Kuala Krau dan Temerloh yang mana Shakar, Ismail Said dan Saifuddin turut terlibat merancangnya.

Pak Lah masih mempunyai opsyen iaitu membuat rombakan kabinet dan memecat Najib daripada jawatan TPM dan Menteri kewangan dengan menyalahkannya sebagai punca kegawatan politik yang berlaku di Perak dan pelan pemulihan ekonominya yang gagal. Matawang ringgit kian menyusut dan kadar pengangguran bertambah selain indeks komposit BSKL yang turut merosot.

Pak Lah boleh meneruskan tugasnya sebagai PM sehingga PRU13 dan memperbaiki segala kerosakan yang dilakukan oleh Najib. Rakyat bimbang jika lebih lama Najib jadi Menteri Kewangan, Raja-raja Melayu akan cuba dirasuahnya

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor disarankan mengadakan persidangan DUN Selangor segera dan mendedahkan segala penyelewengan yang dilakukan Khir Toyo.

Jika tiada pilihan bubarkan saja dun selangor agar diadakan pilihanraya seluruh selangor.

11 comments:

Prof. Era Pasca berkata...

knp perakexpress senyap je sha? takde update terbaru pun....

Prof. Era Pasca berkata...

selangor pun bakal porak ke sha?

Prof. Era Pasca berkata...

sya tlong siasat... Kerajaan Sabah da beli Volvo 12 biji ganti Perdana V6, mengalahkan Camry gitu...

Prof. Era Pasca berkata...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/sabah-beli-volvo-sape-membazir.html

PAPA GOMO berkata...

SALAM ADIK SYA...

MB SELANGOR SALAH GUNAKAN WANG RAKYAT!!!

GUNAKAN WANG RAKYAT UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI.

SALAH TU...

DAN LEPAS NI ISU ELI BOGEL AKAN MENJADI SATU LAGI SKANDAL YANG LEBIH PARAH DALAM PAKATAN RAKYAT!!!

ISU ELI NI BUKAN SETAKAT GAMBAR BOGEL SAHAJA..MALAH LEBIH HEBAT DARI CHUA SOI LEK!!!

PAPA GOMO berkata...

SALAM...
ADIK SYA...

LAWAT LAH KE BLOGG ABG GOMO!!!
ASYIK ABG GOMO JE YANG BERKUNJUNG KEMARI...

NI POST TERBARU...
http://gomo-no1.blogspot.com/2009/02/lembukhalidlembukhalid.html

pisau berkata...

Kuli tu meroyan nak bertanding presiden org tak mau dah..biar la kat dia..
cerita pasal paklah tak mau turun tu..cakap2 politk murahan jer.. kalau tak tau jgn cerita la..kalau yang membaca jangan percaya analisis tempang ni..

takde maknanya paklah nak tunggu sampai PRU13,akar umbi sendiri dah nak dia turun..yg di luar umno tak tau cerita tak payah merepek tak tentu hala..

sya tak terpikir ker kenapa semua anuar cakap ni betul jer.. yer yer jer betul..semua orang percaya.. mana bukti..mana fakta nya..
setakat ni takde satu pun bukti yg anuar dedahkan..cakap kosong jer..heran jugak ramai yg boleh percaya tipu daya anuar and the geng ni..

Pemuda UMNO Permatang Pauh berkata...

Betul ke sya?

Macam merapu je analogi awak.

Unknown berkata...

aku dh dengar gebang ahli prlimen..depa minta paklah bertahan dulu..bagi clear rasuah n najip dulu..
woit..
kome nak ke org mcm najib tu jd menteri..
byk benda tak elok dia dh buat...

Prof. Era Pasca berkata...

ini comment saye!

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/mukriz-vs-khairy-vs-khir.html

goram ni!
abih hangpa nk mukriz @ khir @ KJ jd ketue pemude

Prof. Era Pasca berkata...

bangsat ugama dan penderhaka muslim

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/lagi-bangsat-ugama.html

pastu abis depa panggil kami ni beruk2 jalanan... marah le ni!