Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Tak Tau Malu punya zambryyyyy...!!!!

http://sentuhanrakyat.blogspot.com

Semalam satu wawacancara telah diadakan di TV1. Panel jemputan tak lain dan tak bukan seorang yang cukup popular di Perak iaitu Dato Zambry, menteri besar tidak sah yang pertama dalam sejarah Perak.

Kadang-kadang bercakap mengalahkan Ulamak pun ada. Kadang-kadang nampak macam orang bersalah bercakap pun ada. Kadang-kadang umpama nak bagitau rakyat Perak yang UMNO dan BN akan menebus kesilapan merampas Perak tanpa restu rakyat Perak itu sendiri.

"Di sebaliknya (kekalahan BN negeri pada pilihanraya umum), BN akan melakukan sesuatu untuk membetulkan keadaan...kerajaan BN adalah kerajaan yang berpengalaman dalam melakukan perubahan demi kemajuan sesebuah institusi rakyat," katanya semasa ditemuramah oleh Dr Asraf Wajdi Datuk Dusuki dalam program Dialog@1 yang disiarkan di RTM1, malam tadi, lapor Bernama.

Adakah Zambry masih ada perasaan malu untuk berucap bagi kapasiti sebagai MB yang disahkan haram oleh rakyat? setelah puluhan tahun Perak diperintah BN belum pernah PAS, DAP atau mana-mana parti yang kalah menganggu pemerintahan BN! BN diberi masa yang lama oleh rakyat. Namun bila tiba Pakatan memerintah, iaitu pilihan rakyat BN dengan rakusnya menceroboh hak rakyat dan menggambarkan BN lah HERO rakyat!! Rakyat dihina dengan perlakuan MB tidak sah ini!!

Beliau berkata, akhirnya nanti, hanya rakyat sendiri yang berhak membuat penilaian kerajaan mana yang lebih baik dan prihatin untuk menjaga kepentingan mereka. Katanya, walaupun wujud kepincangan dalam sesebuah kerajaan namun ia akan diperbetulkan demi kesejahteraan dan keamanan rakyat dan kerajaan BN negeri kini bersedia untuk membetulkan keadaan.

Bukankah rakyat sudah menghukum UMNO dan BN pada pilihanraya yang lalu? Mengapa perlu rakyat membuat pilihan sebelum sampai masanya. Rakyat selesa bersama Pakatan. yang tidak selesa dan panas bontot ialah BN dan sekutunya. Jika benar rakyat mahukan BN dan UMNO mengapa tidak mahu pilihanraya secara telus dan adil. Bukankah ini serupa tindakan seorang yang sangat BACUL!!



Selain itu, Zambry berkata BN Perak akan meneruskan usaha membangunkan negeri itu bagi mengembalikan semula kepercayaan rakyat terhadap BN di dalam situasi ekonomi yang tidak menentu pada masa ini.Katanya, antara usaha itu ialah dengan mewujudkan 'institusi rakyat', iaitu dengan melaksanakan dasar-dasar yang perlu demi kepentingan rakyat. "Dari dulu sampai sekarang, dasar yang penting bagi kita adalah dasar rakyat, begitu apa yang dilakukan BN selama ini, apa saja dasar yang bawa kebaikan untuk rakyat, sebahagiannya telah dilaksanakan oleh kerajaan BN sebelum ini," katanya. Beliau berkata, dengan langkah itu, BN yakin ia mampu mempertahankan perpaduan, kesejahteraan dan kestabilan di negeri itu.



Dey Tambi, yenna ni solley da. Ni pakkare, nipakkare. Poi sole. Cakap tipu je hang ni. Mana ada pembangunan kat Perak selama BN perintah. Kalau betul ada mengapa Perak rakyatnya antara paling ramai yang berhijrah nak cari makan. Waktu Ramli Ngah Talib jadi MB, kawasan mana yang dimajukan? Kat ipoh apa pun takde waktu tu. Naik Tajol Rosli pun sama. Apa bisnes yang dia bawak untuk kebaikan rakyat Perak? sekarang hang pulak tabur janji. Hang ingat orang Perak ni buta ke? Mengapa korang tak terima hakikat yang rakyat dah tak nak kat korang lagi!! Muka tak tau malu!!

Takbirr!!


1 comments:

TAIPINGMALI berkata...

Betul,sayya sokong,,,rakyat dengan sokongan tangan-tangan gaib telah menetukan kemenangan tetapi telah direntap semula oleh tangan2 ajaib.

Akhirnya Pakatan ruyub menyalahkan pemimpin masing2. bangaun oh bangau kenapa engkau balok. macam mana aku tak balok haram jadah belakang aku.