Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




SOALAN GOMO PADA SYA....DIJAWAB SEKADAR YANG TAHU!!!!

  • GOMO NAJIB ALTANTUYA??? KENAPA NAJIB DI KAITKAN DENGAN ALTANTUYA??? APA BUKTINYA???
    Details
    2009-02-14 4:37 PM

jawapan sya : Hanya mereka yang tahu apa dan mengapa ia ditimbulkan..Jika pun ada bukti apakah semua akan akur??Dan adakah jaminan buat orang yang akan dedahkan bukti itu selamat...bukan apa sya belajar dari pengalaman..

  • GOMO ADA SEBAB SULTAN TAK TERIMA NIZAR. HANYA SULTAN YANG TAHU. SO KITA AKUR LAH. KENAPA DOK MENGHINA SULTAN???
    Details
    2009-02-14 4:36 PM


    Jawapan Sya : Tiada siapa yang menghina sultan,tapi yang ada ialah mereka kurang berpuas hati dengan keputusan itu.Raja yang adil harus melebihkan Rakyat nya dari yang lain...Kata-kata kurang wajar itu timbul bila hati dan perasaan mereka dizalimi...CONTOH : bayangkan kamu dirompak adakah kamu akan berkata baik pada si perompak???memuji si perompak??? ...

    Akur hanya pada yang benar namun bukan yang menimbulkan masalah dan terang-terang nampak kepincangannya...satu keputusan yang dibuat sampai mampu menimbulkan kebinasaan adakah ia benar???

  • GOMO PAKATAN BOLEH MEMBUKTIKAN NYA DI DUA PILIHANRAYA NANTI. JANGAN LAH MENDERHAKA.

  • Jawapan Sya :Siapa yang menderhaka???Hanya kerana Nizar menyatakan untuk Mohon Sembah Derhaka maka dia sudah dianggap penderhaka??Tiada satu pun Hukum tuhan yang melebelkan seorang yang menegakkan kebenaran itu dipanggil Penderhaka...Dan siapa yang tidak memahami bahasa sekarang??Rakyat atau UMNO??Apa yang dikatakan itu ialah bahasa ISTANA...Inilah masalahnya bila BAHASA MELAYU nak dihapuskan belum pun buat tapi UMNO dah mula keliru tentang BAHASA!!!!

    Pilihanraya ini buktinya walaupun hak RAKYAT dinafikan namun Tuhan telah menunjukan bahawa dia lebih MAHA BERKUASA bukan SULTAN ataupun siapa!!!


  • GOMO DAN SULTAN PERAK TAK TERIMA NIZAR. SULTAN PERAK DAH LANTIK MB ZAMBRI SO KENA AKUR LAH TITAH SULTAN. KENAPA NAK PROTES??
    Details
    2009-02-14 4:35 PM

    Jawapan Sya : Zambri diterima oleh siapa Sultan???siapa sultan tanpa RAKYAT???Mana mungkin kita boleh dipanggil pemimpin tanpa ada yang mahu dipimpin...RAKYAT ialah pemilik HAK sebenar!!!

  • GOMO TAPI MASAALAHNYA ANWAR YANG CANANG LOMPAT PARTI NI. SO NAJIB BUATLAH...KAN ANWAR DAH KENA BALIK.
    Details
    2009-02-14 4:34 PM
Jawapan Sya : Satu pihak hanya mencadang namun satu pihak yang melihat cadangan itu melaksanakan..mana bijaknya sipeniru itu..Kenapa nak disalahkan ilmu si pencuri kerana yang bersalah ialah pencuri kerana dia mencuri sebab tiada faham akan hukum dan ilmu,namun ilmu pencuri itu ilmu TUHAN...Maka siapa sekarang yang salah..adakah nak dipersalahkan ilmu tuhan itu????


  • GOMO SAPA SOKONG LOMPAT PARTI NI??? GOMO TAK SOKONG LANGSUNG LOMPAT NI.
    Details
    2009-02-14 4:33 PM
Jawapan Sya : Sya pun tak sokong juga,namun kita kena lihat satu dari sudut lain...seorang yang menyusahkan berhijrah kepada menyenangkan,maka perbuatan itu dianggap baik...tapi bila dia dari menyenangkan berhijrah kepada menyusahkan...siapa yang mahu!!!


  • GOMO BANYAK YANG AKU TAK FAHAM AKAN PERJUANGAN PAKATAN RAKYAT INI. ADA SESIAPA BOLEH TERANGKAN??
    Details
    2009-02-14 4:44 PM

    jawapan Sya :PR ialah satu komuniti yang terbentuk untuk membantu RAKYAT mencapai apa yang mereka ingin dalam kepimpinan negara.Mereka bersatu kerana Allah swt telah menciptakan makhluk itu dari pelbagai agama,bangsa,dan fahaman...yang menjadi kan ada jurang antara bangsa itu ialah fahaman mereka...


  • GOMO HE HE HE...RUKUN NEGARA TAK INGAT??? TAKSUB SANGAT KAU ORANG NI SEMUA.
    Details
    2009-02-14 4:43 PM

    Jawapan Sya : Rukun IMAN DAN ISLAM bagaimana pulak ya...????Ada sesiapa ingat tak????Bukankah dari agama baru ada bangsa!!!

6 comments:

PAPA GOMO berkata...

BAGUS ADIK SYA NI...
NI YANG BUAT ABG GOMO MAKIN SAYANG NI...HE HE HE....

EMMM ABG GOMO AKAN CUBA MEMAHAMI APA YANG ADIK SYA TERANGKAN DISINI. SEBENARNYA KITA INI SAMA. CUMA POLITIK YANG MEMBEZAKAN NYA.

ABG GOMO AKAN CUBA SELAMI DALAM-DALAM PEKARA NI.

PENERANGAN ADIK SYA INI ADA YANG BERNAS DAN ADA JUGAK TIDAK.

KITA BUKA PELUANG BAGI RAKAN-RAKAN YANG LAIN MERUNGKAINYA....

zali berkata...

kimak gomok...

kalau dengan pompuan bukan main lembut...

nak ngedjust perigi buta la tu...

PAPA GOMO berkata...

ISY...TAK ELOK MENGGUNAKAN PERKATAAN KESAT DALAM BLOGG ADIK SYA NI ZALI!!!

MAAF LAH ADIK SYA...ZALI NI BLOGGER TAK DIKENALI.
SERING MENGGANGU BLOGG ABG GOMO.
TAK SANGKA PULAK KAT SINI PUN DIA MENCARI ABG GOMO!!!

EMMM PENGIKUT SETIA ABG GOMO AGAKNYA SI ZALI NI!!!

ZALI LAIN KALI JANGAN MENGELUARKAN PERKATAAN KESAT DALAM BLOGG ADIK SYA NI.

Asrul Budi berkata...

Aku rase Gomo patut ulaskan beberapa soalan berikut:

1. Kemana hilangnya penyiasat Bala sehinggakan polis sendiri mendiamkan diri ( tidak menyiasat )

2. Kenapa Najib tidak di ambil keterangan berhubung pembunuhan Altantuya sedangkan RPK telah membuat akuan bersumpah mengatakan najib dan rosmah terlibat dalam pembunuhan tersebut....

3. Mengapa si Gomo nie menyokong kuat UMNO sedangkan umno dengan rakusnya membolot harta rakyat.Begitu juga dengan rasuah. Pelbagai bukti² telah di laporkan kepada BPR ( sebelum dikenali SPRM ). Namun BPR seakan kaku bila berhadapan dengan UMNO..

4. Mengapa menyokong UMNO sedangkan pelbagai projek² di Pulau Pinang habis di sapu bersih oleh kroni² dan menantunya ( KJ ).

Aku malas nak tulis banyak sebab isu penyelewangan umno nie takkan habis untuk di perkatakan....

iqah berkata...

siapa gomo ni..? Kenapa soalan2nya tidak mencerminkan kebijaksanaan pemiliknya? Apakah kepala otaknya cuma dapat berfikir ke arah sehala saja atau bacaan ilmiahnya hanya utusan meloya ...

SATU....DUA...TIGA...MULA berkata...

Buat GOMO dan Sya,
Wak nat tegur siikit je. Belajar jadi pencuri tak salah tapi mencuri tu yang salah, cuma dunia sekarang mengharuskan mencuri untuk membantu yang betul-betul perlu bantuan. Masalah besar sekarang ialah pencuri mencuri kerana suka-suka nak mencuri, tu yang patut kena potong tangan kalau ikut Hudud. Kalau UMNO/BN nak kaya cepat pun, jangan sampai dibenci orang, doa orang tertindas sangat makbul. Kepada PR pulak, acah-acah memang kerja politik, cuma sialp acah......lecah jadinya. Fikir-fikirlah untuk kesejahteraan semua manusia, nanti kene jawab soalan "Maan ikhwaanka?", dah redi ke? (WakMelayu)