Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




siapa sebenarnya yang memerangkap..terperangkap dan...

Kali ini Najib terperangkap dan berada di laluan sukar untuk mengejar impiannya menjadi PM setelah kedua exco PKR Perak meletakkan jawatannya.

Ini bermakna kerusi Dun Changkat Jering dan Dun Behrang diisytiharkan kosong dan pilihanraya kecil akan diadakan dalam tempoh 60 hari.

Apakah SPR akan mengadakan pilihanraya kecil untuk kedua-dua kerusi DUN ini serentak?sama-samalah kita tunggu dan lihat.

Mood rakyat ketika ini memihak Pakatan Rakyat dan peluang BN untuk menang boleh dikatakan agak tipis.

Jika congakan ini diambilkira,Najib bakal menghitung hari karier politiknya akan berakhir.Kau kena perangkaplah Najib.Pak Lah dan Khairi sengaja beri tanggungjawab baru kepada kau sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Perak.

Kalau BN kalah dua-dua kerusi DUN ini,alamatnya Najib kena letak jawatan sebagai TPM,Menteri Kewangan dan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Perak.

Tok nak tengok macamana gandingan Najib dan Zahid berdepan dengan situasi ini.Kedua-duanya dulu bekas orang kanan Anwar tapi bila dah senang bos korang sendiri kau kenakan.Pengakuan bersumpah oleh saiful bukhari yang mengatakan dia diliwat dah sah rancangan licik korang.

Langit tak selalunya cerah dan korang akan berdepan dengan hukuman rakyat sebelum berdepan dengan hukuman Tuhan.

Najib telah memanggil mesyuarat tergempar semua ahli dewan undangan Perak pagi ini di rumah nya di Putrajaya mengenai situasi politikdi Perak. Didapati tiga orang Adun Perak tidak hadir.

Mereka yang gagal hadir di Putrajaya ialah Datuk Ahmad Pakeh Adam (Lintang), Datuk Hamdi Abu Bakar (Pengkalan Baharu) dan Hamidah Osman (Sungai Rapat).

Ketiga-tiga trio ini diberitakan akan melompat ke Pakatan Rakyat.Satu lagi tamparan hebat buat gandingan Najib-Zahid.

Eloklah korang mintak nasihat kat PM pencen tu,Tun Mahathir.Selama ini dialah penasihat korang.

UMNO tentu sudah pening sekarang.Pemilihan UMNO Mac ini dimeriahkan dengan pilihanraya kecil DUN Behrang dan changkat Jering.

Nak kempen untuk jawatan parti atau untuk Pilihanraya Kecil kedua-dua DUN ini.Tak kempen untuk diri sendiri nanti kalah pulak dan peluang nak jadi calon BN untuk PRU13 tipis.Dilema ni.Biar BN kalah asalkan aku menang,demikianlah pendirian kebanyakan pemimpin UMNO yang akan bertanding dalam pemilihan UMNO Mac depan.

Pilihanraya kecil di Behrang dan Changkat Jering akan menjadi mimpi ngeri buat Najib dan Zahid.Khairi menunggu giliran menghukum korang kerana mensabotaj orang-orangnya Wan Farid dan Norza Zakaria.

Tok juga nak cadangkan kepada Pakatan Rakyat Perak agar tidak berebut dan bergaduh ketika menamakan calon untuk kedua-dua kerusi DUN tersebut.Berbincanglah dan berlapang dadalah terhadap calon yang diputuskan pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat.

Kerajaan Pakatan Rakyat perlu berhati-hati mulai sekarang dan mengawal ketat kesemua ADUN mereka agar tidak diculik Najib sehingga berakhirnya Pilihanraya Kecil Behrang dan Changkat Jering.

Kepada pengundi-pengundi dikedua-dua DUN tersebut,segala pemberian kerajaan BN korang ambiklah.Anggaplah durian runtuh tapi time mengundi nanti korang undilah Pakatan Rakyat.

Kedua-dua exco PKR itu telah hilang kelayakan untuk bertanding selama 5 tahun.UMNO dan BN pecah kepala untuk memikirkan calonnya.Adegan baling kerusi,pulau memulau,bergaduh dan sabotaj akan menjadikan UMNO,parti yang luput tarikh semakin menghampiri zaman kepupusannya.Katakan tidak kepada UMNO dan BN

sumber tok iskandar

3 comments:

PAPA GOMO berkata...

ASALAM SYA...
SYA SAID...
Pengakuan bersumpah oleh saiful bukhari yang mengatakan dia diliwat dah sah rancangan licik korang.

NI FITNAH ADIK SYA!!!
ABG GOMO PELIK KENAPA NAJIB YANG DIFITNAH BERHUBUNG KES LIWAT ANWAR BRAHIM NI.

KENAPA TIDAK FITNAH PAK LAH???
APA MOTIF NAJIB UNTUK MEMBUAT TUDUHAN PADA ANWAR INI JIKA BENAR???

melayuangkat berkata...

Salam,

Oleh kerana Sya~reformis amat bijak, elok juga Sya~reformis sahaja yang akan bertanding sebagai next ADUN tak kiralah dari parti mana.

Kita pun lepas tu nak tengok apa sebenarnya 'reform' yang nak dibuat di Perak khasnya dan di Malaysia amnya.

Kita memang amat ketandusan 'reformis' sebab sekarng ini zaman bercakap banyak, berceloteh tak henti henti tapi bila masa buat kerja bersungguh-sungguh dan ikhlas 'hampas'. Begitu juga bila diminta idea yang betul betul 'bernas'.

Tanpa Nama berkata...

salam..
dah ready nak jadi wakil rakyat..
tunjuklah testimonial?
rakyat sekarang dah pandai.. taknak wakil rakyat yang pandai cakap, demo jer..
gambar banner selamatkan sultan.. tapi PKR lebih suka bersekongkol dengan "malaysian malaysia party" dari parti melayu sendiri..
aku nak bagi tau kalau melayu tak bersatupadu takde maknanya sultan boleh diselamatkan..
daripada bermusuh eloklah bersatupadu...