Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




Melayu.... kenapa bukan ISLAM???

Aku nak tanya kepada semua pimpinan baik parti pemerintah atau pun pembangkang..kenapa pada dasarnya semua menyebut nak memperjuangkan MELAYU!!!Aku petik kata Tuan Guru Nik Aziz apa nilai melayu diakhirat???Cuba hangpa bagitau aku....Adakah kat akhirat nanti Tuhan akan cakap pasal BANGSA???Setahu aku AGAMA itu lebih penting dari BANGSA..!!!

Kenapa kita tak memeperjuangkan Islam itu sendiri sedangkan asas kepada MELAYU itu ialah ISLAM!!!Mana ada orang akan mengaku mati dalam MELAYU,semua akan cakap ISLAM..

Pemimpin yang ada sibuk nak memperjuangkan MELAYU,padahal dah berapa banyak manusia yang dibawah pemerintahan pemimpin yang ada mati dalam MELAYU!!!Betul kata orang dulu kalau baik asuhannya maka baiklah perwatakan seorang itu....Namun tak semua yang mengaku Islam mampu nak pikul tanggungjawab ISLAM itu...

Politik ni kalau diteruskan dengan semangat ASOBIYAH ini la hasilnya...Kalau kita hanya bercakap bahawa kita memperjuangkan islam tapi dimana ISLAMNYA yang kita letakan dalam parti itu!!!Cukupkah hanya sekadar NAMA???

Bab nak pilih Pemimpin pun macam tu jugak kita perlu tengok panduan dalam memilih pimpinan seperti yang telah termaktub didalam Al-Quran dan Sunnah Nabi....Jangan main hentam je,Bukan mudah nak jadi pemimpin!!!!Kita kena ingat kita memegang Amanah Allah swt...Silap langkah kita akan binasa kerana gagalnya kita dalam membentuk orang yang nak dipimpin!!!!

So buat semua jadikan apa yang berlaku buat masa ni sebagai iktibar,Ingat ni baru sikit Tuhan uji kita dah Kelam Kabut....Selagi cara pimpinan itu tidak berlandaskan Islam selagi itu la ia tidak akan kemana.....

Aku yang berfikir!!!!

2 comments:

Azizul Nizam berkata...

Muslimat Pas menantikan kebersamaan sya untuk memperjuangkan Islam.

Amalkan apa yang difikir.

Syabas

sya berkata...

Insyaallah islam akan diperjuangkan,kerana dasarnya hidup ini ialah agama tanpa agama manusia itu hina...biarkan politik menjadi jasmani namun isnya cahaya islam itu sendiri...insyaallah ia akan diredhoi allah...amin!!!