Preview
Remove image

Doa Kami...

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk
neraka jahannam dalam keadaan hina dina! -Surah Al-Mukmin ayat 60




AKU YANG BERFIKIR!!

Terasa dihati seakan kita manusia ni mendahului ILAHI...Tidakah kita sedar bahawa Tuhan sedang memperhatikan kita???Baru diturunkan sedikit dugaan kita melatah semacam besar benar masalahnya...lupakah kita bahawa Allah menjadikan sesuatu masalah itu untuk kita pulang kepadanya!!!!Untuk ruku' dan sujud mengadu semua masalah kepadanya....

Namun berapa dari kita yang mencari jawapan dalam persoalan melalui DIA????Adakah hanya bila kita sudah ditimpa malang baru kita nak mencari DIA???Adakah semurah itu DIA dimata manusia yang diharap menjadi HAMBA namun akhirnya MENDERHAKA!!!!

INGATLAH!!!Kembalilah kepada Al-Quran dan Sunnah Nabi Mu kerana tiada yang lebih LURUS PENUNJUK ARAHNYA MELAINKAN ALLAH SWT!!!Segalanya JELAS....Maka kamu FIKIRKANLAH!!!!

Aku yang berfikir!!!!

“Jangan salahkan musuh. Itu memang kerja mereka. Kita sendirilah yang bersalah kerana lemah dalam membina benteng diri. Lemah dalam mengisi iman dan taqwa di dalam hati. Lemah, kerana kita tidak membaiki diri dari segala sifat-sifat mazmumah”

FIKIR-FIKIRLAH...

0 comments: